Inlägg från: Anonym (Lilla q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla q)

autism

Jag ställer många frågor. Många tycker att frågorna inte har någon mening. För mig är det ett sätt att bygga upp en bild av en situation. 

Har du haft kontakt med habiliteringen? Finns det ingen kurs i autism där? Jag tycker du verkar vara osäker kring din autism. Du behöver lära dig att alla är olika. Även personer med autism.
    Vissa med autism har lätt för kallprat, andra inte. Vissa har lätt för fysisk kontakt, andra inte.
    Vissa måste ha allt i tex nummerordning, andra inte. Osv..

• Anonym (Lilla q)
    Freddie K skrev 2025-06-08 06:29:07 följande:

Jag har märkt att vi med autism pratar om det som är nödvändigt. Vi pratar inte om Gretas son som fick en dotter här om veckan eller om Göstas dåliga tänder, för det intresserar oss inte. Vi pratar om det som är intressant för oss. 

Rätta mig om jag har fel.

Du har fel. Det skiljer sig kraftigt mellan olika personer. Jag har läst mycket om autism och har lärt mig att det inte är lika enkelt längre att säga hur en person med autism är.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lilla q)
    Freddie K skrev 2025-06-08 15:39:16 följande:
    Du säger att du har läst mycket om autism, men har du autism sjölv och umgås varje dag med andra som har autism?
    Jag förstår inte din fråga fullt ut. Jag känner många med autism. Alla har olika problem och deras autism yttrar sig på flera sätt. Jag har studerat just diagnosen autism, då den inte är som jag lärde mig när jag var yngre. Jag är intresserad av nya rön om olika diagnoser. Jag träffar inte personer med autism dagligen. Inte vad jag vet i alla fall. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lilla q)
    Freddie K skrev 2025-06-08 15:43:26 följande:
    Hur skulle jag ens börja öva på mina socialskills när jag inte litar på någon? Jag släpper bara in folk en bit in i mitt liv.
    Jag har upplevt att du är ganska öppen om ditt liv. Du har berättat mycket om din dagliga verksamhet, din ersättning mm. Men du menar kanske att du har svårt IRL att släppa in människor i ditt liv?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden autism