• RainbowFamilyDreams

Sjukskrivning - IVF?

Kan man bli nekad IVF för att man har varit sjukskriven nyligen eller ÄR sjukskriven? Både vad gäller landsting / privat klinik? Vad är era erfarenheter?

Tack på förhand

/ Trött kämpande par.Hjärta

• Svar på tråden Sjukskrivning - IVF?
  • Anonym (Tufft2025)

Är du du/ni sjukskrivna på heltid eller deltid? För att jag och min sambo skulle få göra våra andra ivf efter att vi förlorat våra tvillingar så var kravet att vi skulle vara tillbaka i någon grad på jobbet och att vi båda skulle vara mentalt redo. Främst att jag skulle vara redo eftersom det är snäppet tuffare för oss kvinnor men också min sambo så han kunde stötta till 100%. 

• RainbowFamilyDreams

Ingen av oss är det i skrivande stund, men vi mår väldigt dåligt båda två med stress på jobben och barnprocessen med all väntan och allt. Känner att det blir lite ond spiral. Går ni privat?

Anonym (Tufft2025) skrev 2025-06-08 18:17:45 följande:

Är du du/ni sjukskrivna på heltid eller deltid? För att jag och min sambo skulle få göra våra andra ivf efter att vi förlorat våra tvillingar så var kravet att vi skulle vara tillbaka i någon grad på jobbet och att vi båda skulle vara mentalt redo. Främst att jag skulle vara redo eftersom det är snäppet tuffare för oss kvinnor men också min sambo så han kunde stötta till 100%. 

• Anonym (Tufft2025)
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-08 18:52:57 följande:

Ingen av oss är det i skrivande stund, men vi mår väldigt dåligt båda två med stress på jobben och barnprocessen med all väntan och allt. Känner att det blir lite ond spiral. Går ni privat?

vi går via landsting. Var på ett
    möte privat och där frågade de aldrig om sjukskrivning ens. Men sen bestämde vi oss för landstinget
Svar på tråden Sjukskrivning - IVF?