• Anonym (Funderar)

Efter hur många träffar ligger ni

Efter ni träffat en person och ni ligger sedan med den, vad brukar det normalt ta, vet det kan vara första gången med nån och flera gånger med en annan men menar om ni skulle sätta ett snitt, ett snitt på hur många träffar innan ni gör det

• Svar på tråden Efter hur många träffar ligger ni
  • Anonym (Mia)

Räknar inte träffar. Utan när jag tycker att börjat lära känna personen i fråga, känna tillit. 

• Anonym (A)

Oftast tidigt, på 1-3:e dejten. Jag och min man låg på första.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Mia) skrev 2025-06-08 18:40:05 följande:

Räknar inte träffar. Utan när jag tycker att börjat lära känna personen i fråga, känna tillit. 

Samma här, räknar inte. Det brukar falla sig naturligt.
  • Anonym (njet)
    Anonym (Funderar) skrev 2025-06-08 18:33:55 följande:

Efter ni träffat en person och ni ligger sedan med den, vad brukar det normalt ta, vet det kan vara första gången med nån och flera gånger med en annan men menar om ni skulle sätta ett snitt, ett snitt på hur många träffar innan ni gör det

Alla jag har varit ihop med har jag legat första gången, eller om man träffats igen efter att ha mötts på tex ett uteställe. Även min man som jag lever med sedan nästan 30 år, jag brukar säga att han var ett ONS som aldrig gick hem :)

Ser egentligen igen anledning att vänta, hålla på sig och sånt. Finns lusten och attraktionen där så är det bara att köra. Har inga problem att ligga utan att vara kär och så. Jag tycker att om attraktionen inte finns där från start så kommer den inte senare heller, så om man inte vill ligga tidigt, på en gång så kommer det inte bli något. 

Har heller inte dejtat såsom man verkar göra nuförtiden. Utan man träffades på nåt uteställe, attraktion uppstod, man gick hem och låg, sen kanske man träffades igen för att se om man ville lära känna varann mer, eller inte. 
  • Anonym (Kul)

Snittar nog på andra. Har inga problem med att ligga på första men när jag dejtat så har jag ofta bokat in en snabbare träff på stan första gången, för att inte slösa tid på nån som sen inte verkar rätt. Och det blir sällan åka av efter en lunch eller kaffe på stan. Sen har det varit tillfällen då det blivit många träffar utan ligga också, på grund av olika omständigheter som långt från någons boende, killens rumskompis varit hemma, jag har behövt åka hem tidigt eller haft mens. Eller som med sambon, där vi var kollegor och inte riktigt vågade ta steget innan vi var helt säkra. Men nu är det slut med dejtande, blev rätt till slut.

• Anonym (Nic)

När jag lärt känna personen på djupet och vet var jag har hen. Sånt kan ta sin tid.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Funderar) skrev 2025-06-08 18:33:55 följande:

Det har varit allt från 1:a till 5:e gången. Jag skulle vilja säga att för min del har nog 2a gången varit vanligast när det gäller att inleda någon typ av relation. Först en kemiträff och om det kändes bra så kör man hårt på 2a träffen.
  • Anonym (T)

Blir det inget ligga under de tre första dejterna så avbryter jag dejtandet och går vidare. Men oftast blir det på 1:a eller 2:a.

• PorterPelle

Hmmm... Hade sex med min fru redan innan vi började dejta. Hände på en swingersfest när vi båda var i andra förhållanden. Vi började dejta runt fem år efter det och då låg vi på andra dejten. 

Svar på tråden Efter hur många träffar ligger ni