Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Min sömn vs släkt som ska ha nattrum

Aliona skrev 2025-06-08 22:36:15 följande:

Visst har du skrivit om det här tidigare? Hur gick det då? 

Jag tänker att man får försöka hitta en kompromiss. Jag vet ju inte hur det ser ut hos er, så det är svårt att föreslå, men kompromissen behöver gå ut på att du sover i ert sovrum och maken någon annanstans, typ på soffan, i ett av barnens rum eller vad ni nu har för utrymme. Eller att släktingarna får sova i ett annat rum än gästrummet om det finns möjlighet till det. 

Bra förslag!

TS skulle kunna sova där hon brukar och maken på soffan, så blir det en hel dubbelsäng ledig för gäster. 
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Sömnbrist) skrev 2025-06-09 14:44:51 följande:
    Empati är inte hans starka sida. Han har mycket svårt att sätta sig in i någon annans personliga problem oavsett om det gäller mig, barnen, nån kompis eller nån på jobbet...
    Med sådana människor brukar man behöva sätta ner foten väldigt tydligt. Och inte en gång, utan upprepade gånger tills personen förstår vad som gäller.

Du ger inte upp ditt sovrum, och därmed din sömn, för släktingar som vill ha gratis hotell i storstaden. Så är det bara.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Sömnbrist) skrev 2025-06-11 14:36:19 följande:
    Och eftersom det är hans yngre släkt som vanligtvis är gäster, som han aldrig pratar med i mobil förutom när dom ringer och frågar om husrum så tycker jag det blir rätt konstigt om jag ska börja ringa dom. 
    Ja, lite konstigt är det. Men det är ju nödvändigt. Hellre att du hör av dig till mannens släkt än att du ska gå och våndas som du gör nu!

Skriv ett trevligt sms bara, om att du ser fram emot besöket men vill dubbelkolla så att de är medvetna om att ni inte har ett gästrum längre utan att det är övernattning i vardagsrummet som gäller.
Svar på tråden Min sömn vs släkt som ska ha nattrum