• Anonym (Suddiga gränser)

Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det

Lång historia kort har jag en fru som efter vårt andra barn för snart 5 år sedan knappt velat ha sex. Först var det efter förlossningen, sen var det depression, sen var det mycket på jobb och svårt med lust och sen har jag knappt orkat med.

Vi brukade ha sex i alla fall 5 dagar/vecka, ofta varje dag i runt 3-4 år. Sen kom vårt första barn (något vi båda drömt om hela vårt liv) och det gick ned till runt 2 gånger i veckan. Kändes lugnt och nästan lite kul att längta efter det i vardagen.

Men nu efter andra barnet är det dags att fira om det händer oftare än 1 gång per månad och ibland slår det mig "när fan var det sist, måste varit vid sportlovet".

Och ja, nu är det en cirka 2-3 månader sedan och både jag och min fru hatar otrohet men även porr och att bli upphetsad av att se andra ha sex istället för att ha sex med varandra.

Men så för ca 4 år sedan började jag kolla på porr igen för att få något utlopp men gör det i smyg. Ogillar det egentligen, känns lite smutsigt men har kommit till en "skitsamma vad du tycker om det för jag orkar inte annars".

Det jobbiga är att resten är så fruktansvärt bra. Umgänge, ekonomi, familj och relationen bortsett från sex. 

Innan frågan kommer så har vi pratat om detta löjligt många gånger. Inte att jag kollar på porr för orkar inte göra en grej av det utan snarare hur pass viktigt det är för mig och försökt "få igång" henne igen men verkar nästan som att den sidan av henne gått och dött och orkar inte längre vara förstående och tålmodig. Sen har jag en tjej som är fem år yngre än mig på jobb som troligtvis hade varit på direkt så fort jag besvarade hennes signaler. Har aldrig någonsin varit på kartan att vi ska göra något och påminner henne om att jag har en fru, men är det en AW eller liknande är hon likt förbannat där igen och ska hålla på och locka med sin villighet och sexiga kropp och driver mig till vansinne även om jag hatar otrohet. Nu börjar dock linjen mellan porr och otrohet att suddas ut lite och vill verkligen inte vara otrogen men går snart i taket av bristen på sex trots att jag är i form, är som fisken i vattnet i sociala situationer, har ett jobb med "hög status", är världens pappa till våra barn, har bra ekonomi och ja, allt är bara under kontroll på en hög nivå.

Ville väl dels skriva av mig lite, men tar gärna emot något tips med som helst inte är "bara sätt på hon på jobbet" för det hade varit lätt, men destruktivt för det hela.
  • Svar på tråden Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det
  • Anonym (Kall)
    Jimmy75 skrev 2025-06-10 18:16:19 följande:
    Jag tänker sticka ut hakan och gissa att "förklaringen" till det du skriver här kommer tillskrivas att du är ännu en trög man och det är klart att du tycker så för att du inte heller har fattat det. Lite som att vara häxa förr i tiden. Fast idag är det istället så att antingen är man bara tyst och accepterar att vi är dåliga och har fel - period. Eller så ifrågasätter man det kategoriska dömandet och genom det bekräftar just att vi är dåliga och har fel.....troligtvis kommer jag nu förvandlas till en kvinnohatande incel i vissa ögon här.
    Jag fattar inte vad du vill komma fram till. Vad har kvinnohatande incel med saken att göra? Bara att du tar upp något sånt låter som att du har offerkoftan på.

Till de resten av män som är mogna nog att lyssna på det jag skriver. Man up, en kvinna vill bli förförd. Börja prata om att du har ett behov av sex är fruktansvärt avtändande och då kommer slutresultatet att säkerligen bli att hon kanske försöker göra sitt bästa för att ta hand om dig, hon kommer att försöka göra avkall på sina egna lustkänslor. Hur bra blir det? Du lär henne att sex inte är till för henne eller är meningen att vara skönt. Dynamiken pseudomamma kvarstår. Boka en spahelg likaså fungerar inte om du inte har en uns av passion. Har du dessutom lyckats få henne avtrubbad med såna saker så blir resan tillbaka lång.

Sex för en kvinna försvinner om hon förväntas göra det av pliktkänsla. Skapa inte det.
  • Tecum
    Jag tänker sticka ut hakan och gissa att "förklaringen" till det du skriver här kommer tillskrivas att du är ännu en trög man och det är klart att du tycker så för att du inte heller har fattat det. Lite som att vara häxa förr i tiden. Fast idag är det istället så att antingen är man bara tyst och accepterar att vi är dåliga och har fel - period. Eller så ifrågasätter man det kategoriska dömandet och genom det bekräftar just att vi är dåliga och har fel.....troligtvis kommer jag nu förvandlas till en kvinnohatande incel i vissa ögon här.
    Med andra ord, vad män än gör och tycker är det fel? Damn it you do, damn if you don´t.

Ligger mycket i det...
  • Anonym (,)
    Detta forum motsvarar inte verkligheten. Fullt av bittra tanter och incel män.

OP har endast sig själv och skylla. Hur löser han sitt liv? Genom skärm och whina på detta forum. Lol
  • Anonym (Kall)
    Tecum skrev 2025-06-10 19:18:34 följande:
    Med andra ord, vad män än gör och tycker är det fel? Damn it you do, damn if you don´t.

Ligger mycket i det...
    Tofflig, offerkofta med manipulativ snällhet = dåligt 

maskulin man som är passionerad och förför sin kvinna = bra

Allt män gör är inte fel. Vad somliga gör *host är fel.
  • Jimmy75
    Anonym (Kall) skrev 2025-06-10 19:29:11 följande:
    Tofflig, offerkofta med manipulativ snällhet = dåligt 

maskulin man som är passionerad och förför sin kvinna = bra

Allt män gör är inte fel. Vad somliga gör *host är fel.
    Tja det kan jag bara hålla med om.
  • Anonym (Kall)

Läser ganska ofta när såna här saker lyfts att kvinnor svarar med något i stil med "hur mycket hjälper du henne med hushållssysslorna?" Undermeningen är att hon då ska vara för trött för att orka med sex. Männen svarar att de minsann hjälper till.

Det är ju ganska uppenbart att många kvinnor då också betraktar sex som en nödvändig hushållssyssla. Hur kul är det? Kvinnan har då sex för husfridens skull. Mannen förväntar sig då bli behandlad då som ett barn som behöver ett omhändertagande för att han har ett behov.

Så, så, så jäkla uppenbart. Kvinnor behöver förförelse och agera på sina luster. Sex ska inte beblandas med hushållssysslor.

Somliga män fattar inte hur man gör. Gå och tafsa konstant eller tjata med lite gnällig ton är raka motsatsen till förförelse.

• Tecum
    Jimmy75 skrev 2025-06-10 19:37:57 följande:
    Men vad säger det om TS och hans problem?
    Inget då vi inte känner honom eller hans fru.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Suddiga gränser) skrev 2025-06-09 13:36:39 följande:
    Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det Lång historia kort har jag en fru som efter vårt andra barn för snart 5 år sedan knappt velat ha sex. Först var det efter förlossningen, sen var det depression, sen var det mycket på jobb och svårt med lust och sen har jag knappt orkat med.

Vi brukade ha sex i alla fall 5 dagar/vecka, ofta varje dag i runt 3-4 år. Sen kom vårt första barn (något vi båda drömt om hela vårt liv) och det gick ned till runt 2 gånger i veckan. Kändes lugnt och nästan lite kul att längta efter det i vardagen.

Men nu efter andra barnet är det dags att fira om det händer oftare än 1 gång per månad och ibland slår det mig "när fan var det sist, måste varit vid sportlovet".

Och ja, nu är det en cirka 2-3 månader sedan och både jag och min fru hatar otrohet men även porr och att bli upphetsad av att se andra ha sex istället för att ha sex med varandra.

Men så för ca 4 år sedan började jag kolla på porr igen för att få något utlopp men gör det i smyg. Ogillar det egentligen, känns lite smutsigt men har kommit till en "skitsamma vad du tycker om det för jag orkar inte annars".

Det jobbiga är att resten är så fruktansvärt bra. Umgänge, ekonomi, familj och relationen bortsett från sex. 

Innan frågan kommer så har vi pratat om detta löjligt många gånger. Inte att jag kollar på porr för orkar inte göra en grej av det utan snarare hur pass viktigt det är för mig och försökt "få igång" henne igen men verkar nästan som att den sidan av henne gått och dött och orkar inte längre vara förstående och tålmodig. Sen har jag en tjej som är fem år yngre än mig på jobb som troligtvis hade varit på direkt så fort jag besvarade hennes signaler. Har aldrig någonsin varit på kartan att vi ska göra något och påminner henne om att jag har en fru, men är det en AW eller liknande är hon likt förbannat där igen och ska hålla på och locka med sin villighet och sexiga kropp och driver mig till vansinne även om jag hatar otrohet. Nu börjar dock linjen mellan porr och otrohet att suddas ut lite och vill verkligen inte vara otrogen men går snart i taket av bristen på sex trots att jag är i form, är som fisken i vattnet i sociala situationer, har ett jobb med "hög status", är världens pappa till våra barn, har bra ekonomi och ja, allt är bara under kontroll på en hög nivå.

Ville väl dels skriva av mig lite, men tar gärna emot något tips med som helst inte är "bara sätt på hon på jobbet" för det hade varit lätt, men destruktivt för det hela.
    Det är allvarligt för förhållandet om man slutar ha sex, åtmindstone i er ålder. Ni har pratat om det många gånger redan, utan resultat. 

Kanske är din fru alltför trött för att ens tänka.på sex? Så försök undersöka den ingången. Kolla upp lite om det är saker som tynger henne i vardagen. Jobb och hemma. Ni har ju troligtvis råd att ta hjälp om allt växer er över huvudet.

Eller skär radikalt i alla åtaganden om trötthet är problemet. Att ha sommarstuga ger t.ex. en högre sjukskrivningsgrad hos kvinnor med akademisk examen. Enligt statistik. Troligtvis blir det för mycket att hålla reda på..
    Man måste inte bo i hus med stor trädgård heller, kan räcka med en uteplats vid bostadrn.

Planerad sex är inte att förakta, trots att det kan låta trist. Se till att tid och möjlighet finns då och då. Kan barnen vara hos mor- farföräldrarna någon natt ibland. Eller har ni vänner, så att ni skulle kunna bytas av och turas om?.

Går din fru på antidepressiva mediciner.  En del tappar sexlusten av de medicinerna. Prova en annan medicin.

Är din fru inte längre intresserad av sex med dig alls, behöver du nog tänka på att separera. Ca hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Det betyder inte att det som man har haft tillsammans har varit dåligt, det är bara dags för något nytt. Man kan växa ifrån varandra, utan att det är fel på någon av parterna.

Först brukar barnen bli oroliga, men när allt väl är ordnat, man har flyttat, och barnen märker att de har kvar båda föräldrar,, vardagen rullsr på,  så brukar de må bra. Under förutsättning att det inte blir en bråkig skilsmässa, med allt vad det innebär. Jag har sett många barn i skolan där föräldrarna genomgär skilsmässa.

Eller gå i parterapi.

Bara ni gör något, innan du komplicerar er tillvaro ännu mer med något förhastat.
  • Anonym (Kall)
    Jimmy75 skrev 2025-06-10 19:37:57 följande:

Javisst. Tror att alla män har kapacitet till detta. De behöver bara få reda på det. Tror också att många män har missuppfattat kvinnors omhändertagande egenskaper och positionerat sig som ett barn i dynamiken. 

Begreppet mansbebis har man ju hört. Det är som ett virus av passivitet. Män i gemen borde vara mer drivande, även när det gäller sex. Här är det en del som gnäller över att de vill att kvinnan som inte vill ha sex ska vara drivande till att ha sex för honom. Samma sak här: pseudobarn, destroyer of passion.

För övrigt. Sex handlar om lust och känslor. Ingenting som egentligen går att snacka sig till i ett organiserat familjemöte. Det skapas på andra sätt.

• Anonym (Kanske)

För en del.kan vanliga p-piller minska sexlusten! Jättetrist, med det finns ju spiral, pessar+skum eller kondom.

Svar på tråden Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det