Vad åt ni mycket som barn
Föddes 1971.
Mamma lagade det mesta från grunden och var proggare, så det blev mycket sallader med linser och grejer. Hälsokost. Afrikansk mat förstås, pappa var från Östafrika. Chilenska piroger och såna grejer som mamma lärt sig laga i studentområdet där vi bodde. Vi läste spanska hemma hos några chilenare i området som var med i Chilekommittén. Hembakt bröd har mamma alltid gillat att göra, så det blev det ofta. Så gott! Jag äter lite åt det här hållet som vuxen, så man blir väl inspirerad och influerad av det man ser som barn.
När jag och mina syskon fick välja middag själva kunde det bli pasta och bacon eller blodpudding.
Mormors rullströmming och dillkött glömmer jag aldrig. Men oftast brukade mormor och morfar laga fläskfilé med potatis och sås när jag kom, de visste att jag älskade det. 
Sommarmorgon på vårt landställe med en mugg o'boy och en skogaholmsmacka med hushållsost eller port salut. Det är barndom för mig.
Vi drack kanske 1-2 läsk per år och då fick man dela med ett syskon. På kalas fick man saft istället. Mamma köpte aldrig apelsinsaft eftersom det var för sött enligt henne. Jag fick ofta ett minipaket med russin när jag följde med mamma till affären, men inte godis. Åt i princip aldrig på restaurang. Efter skolavslutningarna tog mormor och morfar med oss till Clock i Sumpan och där fick vi äta hur mycket vi ville. De tyckte det var kul att se oss gå loss.
Minns första gången på kinarestaurang ca 1980. När storebror fick en flakmoppe började vi köpa pizza ibland som han hämtade på moppen. Det var i början av 80-talet.