Inlägg från: Anonym (Inte bättre förr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte bättre förr)

Vad åt ni mycket som barn

Mycket kokt potatis, för min pappa tycke inte att det var riktig middag med pasta eller ris. Men med tanke på att det var snabbmakaroner och Blåvitts torra ris så kan jag såhär i vuxen ålder vara böjd att hålla med.

Sallad var ALLTID kinakål med tomater. Tog den inte slut sparades den och kom fram nästa dag igen. Jag har svårt för kinakål än idag. 
    Samma med hushållsost, det har jag också svårt för. Mamma köpte de där stora på ett par kilo, och sen åt vi tills det var slut. Skalken var rätt torr mot slutet. 

Ett tag åt vi kycklingvingar varenda fredag. Mamma tyckte det var praktiskt och lite festligt skulle jag tro. Tror tom att de hette Partyvingar. Men det var så lite mat på dem att det gick åt mer energi än man fick i sig. Glad

Anonym (Amomyn) skrev 2025-06-09 23:35:26 följande:
    Kollade upp kinakål, det ser ut som vanlig salladskål. Visste inte om detta namn på salladen och varje dag lär man sig nåt nytt. Hushållsost smakar mest salt, precis som julost. Med undantag för de lagrade varianterna då. 

Grillad hel kyckling direkt från Icas ugnar åt vi en del av i mina barn och ungdomsår. Numera ytterst sällan. Jag gillar nog bara filén och känner numer lite avsmak för att rensa kycklingen. Det är nåt med alla ben som kommer på köpet. Mer äckelmagad som vuxen kanske.
    Ja kinakål är samma sak som salladskål. Det senare är kanske ett mer politiskt korrekt namn. Flört
    Cheers skrev 2025-06-10 13:31:51 följande:

Raketost. Burkskinka på landet.
    Snabbkräm. Sött och gott!

Kall burkskinka åt mina kusiners familj. När vi semestrade med dem kom det inte sällan upp som middagsförslag, men min mamma lyckades oftast avstyra det. Finns det att köpa fortfarande? Konsistensen och lukt som hundmat! Burr!!
Svar på tråden Vad åt ni mycket som barn