Inlägg från: Anonym (86:a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (86:a)

Vad åt ni mycket som barn

Min mamma lagade mycket mat från grunden (köttbullar  MUMS) men kunde också steka på fiskpinnar och blodpudding. Mina föräldrar fiskade mycket och jagade älg så vi åt mycket älgkött och fjällröding/öring/sik. Saknar fisken otroligt mycket nu som vuxen då jag inte får det så ofta men som barn var man ju döless, men minns att jag tyckte om det, särskilt att lägga fisken på tunnbröd 😋 Alltid älskat allt sorts älgkött som vi åt då, älskar det än idag men äter det inte lika ofta förstås. 

Minns väl när tacosen gjorde entré! Det var allas favorit 😄 Minns när vi skulle lära mormor och morfar äta det, dom tyckte det var gott men svårt att äta. 

Minns också nåt som hette Stinas kyckling, aluminiumlåda som fick vara i ugnen en stund, vidrigt. Avskydde det. Åt inte kyckling förrän jag blev vuxen och började förstå att man kan göra väldigt mkt gott av det, det är inte som Stinas kyckling 😆

Frukostarna var inte nyttiga men som barn älskade jag det förstås. Kräm med mjök, söta flingor i fil, oboy och Skogaholms limpa eller rostat med marmelad 😄

Svar på tråden Vad åt ni mycket som barn