Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Vad hade ni gjort/tyckt i min sits?

Han gör det som ett led i ert tjafs helt enkelt. Han gör det i affekt ungefär som att slå hårt i en dörr så nånting går sönder och sen skylla det på partnern...  typ.. 

Att han gör så hör beror väl delvis på att han inte får några konsekvenser av sitt beteende när han väl kommer hem. Att du är arg är liksom ingen konsekvens utan mer bara ett tillstånd. 

Är du trött på detta så ge honom konsekvenser som faktiskt känns och stå för det . 

• Fjäril kär
    Anonym (Tröttpådet) skrev 2025-06-10 12:12:29 följande:
    Ja det verkar ju inte bättre. Ja ibland gör han det även när vi inte är osams, men han undanhåller det oavsett vad så jag fattar inte varför han ljuger. Ja oftast är det bara tyst för såfort man säger något han inte tycker stämmer så blir han defensiv.. eller så exploderar han för att jag "snokat" osv.. tycker ju att man ska vara ärliga och intw ljuga oavsett vad det handlar om.. ja frågan är ju vad för konsekvens, han brukar säga ja men lämna mig då, så det känns som att han vill det så han kan göra som han vill istället för att bara göra saker annorlunda så man slipper onödigt tjafs.. så ja jag känner mig kluven i det..
    Varför vill du ens stanna hos en sån här man?  
Svar på tråden Vad hade ni gjort/tyckt i min sits?