Mannens dotter sprider rykten om mig
Väldigt lågt gjort av dottern, hur gammal är hon? Hur gamla är era barn? Jag antar att hon inte var jätteglad när du och maken träffades, jag hade kanske haft lite svårt i början om min pappa kom hem med någon i min ålder, men känner att efter 3 barn så borde det vara släppt. Kan bio mamman ha en roll i detta?
Bor dottern själv, med er, mamman? Ni måste sätta er ner och prata igenom detta, det är inte hållbart, och utan att sitta och skälla liksom men mer sakligt att varför ens säga såna här saker osv. Jag håller med om att det är din makes dotter och ansvar i grunden men du är nu i samma familj och detta rör ju dig så jag tycker att du bör vara med, du skulle även kunna sätta dig själv med dottern och fråga varför hon säger dessa saker, du har funnits där länge. Min man är inte biologisk pappa till mitt äldsta barn men jag låter honom vara förälder också. Det är ju iofs inte en vuxen ännu men du ska inte vara rädd för att säga till, hoppas att jag inte rör till det nu, utan får fram hur jag tänker :)