Hur ofta är normalt att ses i början av en relation/dejtingfasen?
Anonym (Marjen) skrev 2025-06-11 08:53:49 följande:
Han verkar förälskad när vi ses, tar mig på riktigt fina dejter och uppvaktar mig, håller sms-kontakt när vi inte ses.Jag själv skulle så här i början vilja ses typ en vardagskväll plus 1-2 helgdagar. Är viktigt med egentid för oss båda. Men hoppades det skulle eskalera liite nu när man nyss blivit exklusiva.
Han har ganska tät kontakt med vänner, de har många aktiviteter vilket framgick även när vi chattade, vet inte hur lång tid det tar att integrera en ny person i iivet och börja prioritera denne. Vill ju ikte att han ska vara som mitt ex som struntade i både vänner och fritidsaktiviteter pga mig, var en stor anledning till att jag tröttnade. Ah, aldrig att det kan vara en perfekt balans :P
Jag tycker att det är fint att man inte överger sina vänner för att man har träffat någon, men jag själv kände att jag ville gå huvudstupa in i förhållandet när jag träffade min kille för två år sedan.
Jag får nästan tvinga mig själv att förvalta och hålla kvar vänskapskontakterna för jag vill egentligen vara med partnern 24/7.
Men jag har också varit på andra sidan och blivit övergiven av mina vänner när de har skaffat förhållande och det gjorde ont.
Jag tycker inte att det är för mycket "begärt" att ses både i veckorna och på helgen, jag skulle bli ledsen om han inte hade velat det också.
Vänner är viktiga men min partner blev och är ju min bästa vän, det är den jag delar alla delar av mig själv till och jag tycker inte att det är konstigt att den relationen väger tyngre.