Hur ofta är normalt att ses i början av en relation/dejtingfasen?
Anonym (Marjen) skrev 2025-06-11 11:20:31 följande:
Jag vet inte! Jag har inte föreslagit nåt sånt ännu. Min erfarenhet har varit att man ska låta männen "leda" de första veckorna. Så jag har sagt när jag är tillgänglig men låta honom komma med konkreta förslag. Dock har jag tydliggjort att jag är ledig vissa av veckodagarna och det har framgått när vi sms:at att några av dagarna att han heller inte haft något särskilt för sig.
De första 3 dejterna sågs vi vardagskvällar men de senare har varit fredag-lördagar.
Jag tänker också att det inte behöver vara så uppstyrt och seriöst med dejter. Man kan väl ses på en kopp kaffe eller ta en promenad en timma en vardagkväll. Eller bara laga mat och äta gemensamt, det är ju sånt man ändå ska göra, så varför göra det på varsitt håll. Och det kan väl bestämmas spontant samma dag,
Visst, fina dejter i all ära, men man vill ju ganska snart komma fram till om man trivs i vardagen tillsammans.
1 g/v känns väldigt lite om man ska lära känna varandra och se om det är något man vill satsa på framåt. Är man så upptagen i sitt liv är man nog inte så intresserad av att satsa på en relation. Ni är ju också i den åldern att om ni vill ha barn så är det ju bra att få en känsla för om detta är något att bygga på.