• Lynx123

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Såklart att du ska fräga honom. Er relation hänger ju på detta.

• Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 01:33:52 följande:

Det enda alternativet jag tänker på är om någon av hans polare frågade honom om en kondom o han gett bort en. Han gick ut vid ett tillfälle när jag inte var hos honom o då skrev han att han skulle ut o träffa sina vänner. 

Du får fråga honom. Även om han hittar på en historia så kommer du nog kunna märka om han ljuger. Det här är viktigt att du tar upp med honom för det kommer avgöra om ni fortsätter tillsammans eller inte. 
  • Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 09:14:43 följande:

Jag var inte sur, mer tankspridd för jag upptäckte det innan samma dag. Visste inte om jag bara skulle säga det eller avvakta. Om han är lugn o säger att inget har hänt så kommer jag tro på honom. Tänker mer på om han blir sur eller faktiskt säger att han varit otrogen. Jag hade blivit helt förkrossad. 

Är du rädd för honom? Det låter inte helt sunt det här. Så klart att det här måste redas ut. Om han har varit otrogen så är det för jävligt, men det är väl ännu värre att fortsätta vara tillsammans med honom utan att veta om han varit otrogen?
  • Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 09:35:14 följande:

Jag kommer ta upp detta med honom och se vad han säger och framförallt se hur hanreagerar. Sen får jag ta det därifrån. Blir han sur så får han bli det. Vill inte gå runt o tänka på detta hur länge som helst. Skulle egentligen sagt det rakt ut samma dag. 

Jättebra! Om han försöker säga att han känner sig anklagad så är det bara att vara ärlig med att det här väckt funderingar i dig. Hade säkert varit likadant för honom rollerna var ombytta.

Var aldrig rädd för att uttrycka dina känslor och kom ihåg att hålla det till jag-perspektiv.
  • Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 11:42:58 följande:

Det finns bara två saker jag kan göra. Antingen så tar jag upp det eller så släpper jag det. Vilket jag har svårt att tro att jag kan göra. Han jobbade både söndagen o måndagen så nej. Tror det var runt 3 veckor sedan jag sist kollade i lådan kan varit 2 också, reflekterade inte över det då jag bara letade efter värktabletter. Blev mest paff när jag öppnade den nästa gång o det var rörigt o han hafe precis haft den utgången. Den kan ju ha försvunniit under de 2-3 veckorna men har svårt att tro det då han jobbar mycket eller så är jag där

Men hur kan du släppa en sådan här sak? Varför ringer du inte bara upp honom och frågar? Är det viktigare för dig att han inte blir sur än att du ska få ha ett bra förhållande?
  • Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-16 12:58:05 följande:

Uppdatering: jag tog upp det med honom. Han hade gett den till hans vän när de gick ut. Han visade sms på att hans vän frågade honom precis innan utgångstillfället. Han blev inte upprörd utan han tyckte det var bra att jag tog upp det. 

Bra! Tänk om du INTE hade frågat. :)
  • Lynx123
    Anonym (Nope) skrev 2025-06-21 19:21:35 följande:
    Varför ska man gå ut varje helg själv om man har en partner? Då kan man lika gärna vara singel.
    Därför att det är kul att träffa ens vänner - de består genom hela livet pch är för många bland de viktigaste personerna i ens liv.
  • Lynx123
    Anonym (Nope) skrev 2025-06-27 11:09:27 följande:
    tillägg, Inte alltid men oftast.
    De flesta av mina vänner går ut med sina egna kompisar, utom när det handlar om parmiddagar. Det är, helt enkelt, olika för alla.
Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?