Inlägg från: Anonym (Anynom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Ja det hade nog varit känsligt om jag hade frågat honom, jag tror jag hade fått ett svar som att om du inte litar på mig så kan du lämna mig osv. Men saken är ju den att det faktiskt fattas en och jag vet inte varför, vet bara inte om jag ska ta upp det o göra en sak av det eller bara släppa det, men då kommer jag samtidigt inte kunna slappna av helt. Tack ni som faktiskt ger mig bra råd i detta. 

• Anonym (Anynom)

Du har så rätt i det, jag bör ju kunna ta upp detta utan problem egentligen, men har bara på känn att det kommer vändas mot mig. Jag vill bara kunna vara lugn önskar att jag aldrig hade märkt något. Nu är det allt jag har i mitt huvud.

• Anonym (Anynom)

Jag utesluter att det är lyxrunk det handlar om då jag vet att han inte gillar det. Han har sagt att han inte tycker det är skönt och att han inte förstår poängen med det.

• Anonym (Anynom)

Det enda alternativet jag tänker på är om någon av hans polare frågade honom om en kondom o han gett bort en. Han gick ut vid ett tillfälle när jag inte var hos honom o då skrev han att han skulle ut o träffa sina vänner. 

• Anonym (Anynom)

Det är våra gamla kondomer som vi använde i början av vår relation, när jag började med p-piller så blev några över som bara legat kvar i lådan. Jag antar att jag får ta upp detta men jag vet att han förmodligen kommer vända det mot mig. Han kommer förmodligen säga du litar inte på mig, varför skulle jag vara otrogen mot dig? Osv osv

• Anonym (Anynom)

O sen kommer han bli sur, o när han blir sur så sluter han sig o vägrar prata medans jag är den som kan sitta uppe en hel natt för att lösa problemen. Vi bråkar inte ofta men när det väl varit något så är det så han reagerar.

• Anonym (Anynom)

Var så nära på att bara säga det rakt ut sist jag var hos honom när han kom hem. Han märkte att jag var tyst o distanserad så han frågade har det hänt något? Jag ser på hela ditt ansikte att det är något du inte berättar. Jag sa bara att jag hade huvudvärk. Han är helt som vanligt, säger fina saker o vill vara nära.

• Anonym (Anynom)

Jag var inte sur, mer tankspridd för jag upptäckte det innan samma dag. Visste inte om jag bara skulle säga det eller avvakta. Om han är lugn o säger att inget har hänt så kommer jag tro på honom. Tänker mer på om han blir sur eller faktiskt säger att han varit otrogen. Jag hade blivit helt förkrossad. 

• Anonym (Anynom)

Jag kommer ta upp detta med honom och se vad han säger och framförallt se hur hanreagerar. Sen får jag ta det därifrån. Blir han sur så får han bli det. Vill inte gå runt o tänka på detta hur länge som helst. Skulle egentligen sagt det rakt ut samma dag. 

• Anonym (Anynom)

Vi båda jobbar heltid, jag var tydlig med att vi bråkar sällan men när det väl hänt så vill han ta det nästa dag medans jag vill lösa saker direkt. Han har blivit bättre på det då han vet att jag tycker det är jobbigt. Kondomerna slängdes ner i en låda o har legat där. Att jag skulle ha tankar på att vara otrogen finns inte. Hade aldrig haft samvete till att göra så o har hög moral. Det vet han.

Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?