Inlägg från: Anonym (Föpa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Föpa)

Arbetsgivaren tvingar på mig Pride

Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 12:16:51 följande:

Gulla med favoriter = välja ut en specifik grupp, rörelse, kamp, (kalla vad du vill) - och ge den särskild status. Det blir exkluderande gentemot alla andra.

Det kan privata aktörer få göra, men inte den vars roll är att behandla alla medborgare lika.

Du ska givetvis inte tvingas att ta ställning
    Med det sagt, på vilket sätt är Pride exkluderande menar du?
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 12:48:19 följande:

Ja, när kommunen väljer ut en specifik flagga att hissa, då exkluderar man ju alla andra. T.ex. i min stad viftas det väldigt mycket med palestinska flaggor överallt.  Men visst hade det varit märkligt om de också vajade på bussarna i kollektivtrafiken? 

(Nu kommer det bli ett väldans ylande om att jag jämför kärlek med krig och död, men det blir isf bara beviset för det jag skrev tidigare, att folk inte vill förstå vad det är man vill framföra.)

Vilka likheter har en Pride med en Palestina flagga menar du?
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Föpa) skrev 2025-06-12 12:55:21 följande:
    Vilka likheter har en Pride med en Palestina flagga menar du?
    En prideflagga, alltså.
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 13:03:59 följande:

Till utseendet, inte så mycket. 

Symboliskt, för att de båda representerar en enskild, avgränsad grupp som strider för sina rättigheter.

Så rent krasst, om det inte vore korrekt av kommunen att ta officiell ställning för Palestina, så borde den rimligtvis inte ta officiell ställning för nån annan rörelse heller.

Så du är emot även en svensk flagga och en EU- flagga?
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 13:37:25 följande:

Nej. NEEEEJ!

Detta handlar inte om Pride, eller vad det står för. Snälla, förstå. 

Pride är i detta fallet EXEMPLET, inte ämnet. Vi kan diskutera specifikt Pride om du vill, inte mig emot. Men i en annan tråd i så fall, ok?

Jo, det handlar om Prideflaggan står för, eftersom det är därför du stör dig på den.
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 13:43:58 följande:

Nej, det är jag inte. Den svenska flaggan (till skillnad från övriga) representerar ALLA medborgare, inte bara en utvald del. 

Och FYI, jag är inte alls emot Pride-flaggan om du nu trodde det. Jag opponerar mig bara mot att nån försöker forcera den på mig. Viktig skillnad!

Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 13:49:48 följande:
    Du gör en grov överskattning av ditt mandat, om du tar dig rätten att bestämma åt mig vad jag tycker och tänker. Är det i linje med Prides idéer om respekt, frihet osv? 

Här finns inget mandat, bara ett konstaterande att du är genomskinlig.
    Är du en auktoritet när det gäller definition av flaggor, menar du?
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-13 13:33:39 följande:
    Nej, hur kan detta vara ok? Kommunen har valt att officiellt ställa sig bakom en enskild rörelse, men som några här redan har varit inne på så håller den rörelsen på att balla ur. 

Vet invånarna ens vad det är de "inkluderas" i längre? Vet de kommunala arbetsgivarna det? Idag demonstreras det för rätten att kunna identifiera sig som hund. Imorgon? Gudarna vet. 

Frågan är, vem är det som fäller avgörandet om var gränsen ska dras? Vad sägs om att överlämna det åt var och en? Det är inget som någon kommunfullmäktige ska pådyvla alla invånare.
    Just så. Du gillar inte Pride, därav tråden.
    Din åsikt gällande att välja  Pride/flaggan innebär exkludering av andra utsatta grupper delas inte av kommunen.
     De kommer inte att ändra sig pga en rättshaveristisk tråd på FL..
  • Anonym (Föpa)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-13 14:42:31 följande:
    Jaaaa, så måste det vara. Så rätt tänkt av dig. Svart eller vitt. På eller av. Ett eller noll. Och vad betryggande att veta att kommunen alltid kommer att stå bakom Pride, oavsett vad de hittar på. Ska bli så spännade att se vad kommunen kommer att lobba för om tio år. Att alla borde ha flaggan tatuerad i pannan, kanske? Why not. Det är ju "rätt" flagga. Så det så.
    Oj, en sådan galen, medveten fultolkning,men så är det ju - en rättshaverist ändrar sig inte. 
    Det svart -vita står du för själv vilket du kanske någonstans också vet, men aldrig skulle erkänna.
Svar på tråden Arbetsgivaren tvingar på mig Pride