Inlägg från: Anonym (Kan alltid bli vackrare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
    Anonym (Niklas) skrev 2025-06-13 09:33:24 följande:
    Om en kvinna inte är tillgänglig känslomässigt. Är hon med största säkerhet inte inne på att dejta överhuvudtaget. Du vet inte heller vad dessa kvinnor kan ha gått igenom. Trauma, våldtäkt. Sådana kvinnor behöver i alla fall inte män som dig. Det ska vara män med tålamod och som inte håller det emot henne.

Det här säger mer om dig som man. Det är bra att du håller dig borta från dessa. Du är absolut inget för dom heller. Har en kvinnlig vän som är så här.  Förmodligen har du blivit bränd av en sådan  kvinna. Många män surar när dom inte får det dom vill ha.

För övrigt även som man, tycker jag denna tråd blir lätt misogynisk och sliskig. Och kan bidra till att kvinnor inte tror att dom duger. Det stjälper mer än det hjälper.

En kvinna som trivs med sig själv, precis som hon är är mitt svar.
    Har inte en kvinna som trivs med sig själv både pondus och självförtroende? Oavsett hur hon annars är?
    Anonym (Man) skrev 2025-06-13 17:13:34 följande:
    En kvinna behöver inte ha pondus och självförtroende för att attrahera en man. Däremot behöver en man ha det för att attrahera en kvinna.
    Håller du med om att det är attraktivt med en kvinna som trivs med sig själv, oavsett hur hon är?
    Anonym (haparandaheidi) skrev 2025-06-13 18:47:47 följande:
    Ja verkligen, vi tror på allt som skrivs i diverse trådar på nätet och skapar vårt självförtroende därefter, vi är ju inte så pass starka att vi kan tro att vi duger utan att uppfylla anonyma mäns påståenden i sådana trådar. Eller vad?
    Ja, jag blir riktigt trött på att det alltid ska komma in män och kvinnor med kvinnoförakt i sådana här trådar. De flesta kvinnor är inte dallrande mesar som blint följer vad anonyma män på nätet säger att de attraheras av, utan vi klarar utmärkt att själva sålla.

Jag tycker om att lägga resurser på min in och utsida, och är nyfiken på om vi får enhetliga eller mångfaldiga svar. 
    XDX skrev 2025-06-13 18:33:00 följande:
    Ingen av de kosterna jag nämner är lågkalori... du får läsa på bättre
    Jag tycker att ditt svar är intressant och skulle gärna se dig utveckla det.

Vad tror du gör att du finner det oattraktivt när kvinnor inte vårdar sin hälsa
    Tom Araya skrev 2025-06-13 22:28:07 följande:
    På vilket sätt menar du med att bli attraktiv?

Utseendemässigt, sexuellt eller för en djupare relation?
    Jag förstår att för enbart sex läggs inte speciellt mycket fokus på inre egenskaper. Är det så du menar? Då vill jag helst höra vad som gör henne attraktiv för en djupare relation, där jag antar att både utseende och personlighet ges större vikt 
    Tom Araya skrev 2025-06-13 23:35:55 följande:
    Jag tycker att personlighet även gör mycket för den rent sexuella attraktionen.
    Men personlighet är ju inget man ändrar på, så det faller lite utanför din fråga. Man kan möjligtvis framhäva vissa delar och trycka undan vissa andra delar av sin personlighet. Annars är det ju främst utseende man kan göra något åt, som med kost och träning, frisyr och kläder.
    Personlighet liksom utseende handlar till största del om matchning.

Jag gillar kvinnor som är sig själva, positiva, rättfram, vet vad de vill, sexuellt bejakande, kvinnliga till utseende, stil och personlighet, men ändå starka och självständiga. Jag är oerhört svag för typiskt kvinnliga attribut som långt hår, breda höfter, stora bröst och feminin klädsel som kjol, klänning, blusar e.t.c.
    Jag skulle påstå att man kan utveckla sin personlighet, inte minst genom att lära sig mer om sig själv. Någon radikal förändring blir det då inte, men som du skriver kan man stärka delar av sig själv.
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 19:22:26 följande:
    Nej, jag pratade om de män i tråden som beskrivit omhändertagande som en positiv egenskap, vilket är ej röd flagga för kvinnor som vill ha en jämställd relation.
    Omhändertagande är som jag ser det en egenskap som behövs hos både mannen och kvinnan i en relation. Jag vill ha en omhändertagande man som även vill bli omhändertagen.

Frågan blir för mig vilka uttryck omhändertagandet ska ha enligt männen i tråden.

Flera män har skrivit att långt hår är attraktivt.

Hur långt ska håret vara för att anses attraktivt på en kvinna?

Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?