• Queen81

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-30 09:50:32 följande:
    Omhändertagande är som jag ser det en egenskap som behövs hos både mannen och kvinnan i en relation. Jag vill ha en omhändertagande man som även vill bli omhändertagen.

Frågan blir för mig vilka uttryck omhändertagandet ska ha enligt männen i tråden.
    Jag tror också det spelar roll vad man lägger i ordet "omhändertagande" för jag känner också att jag vill ha en omhändertagande man. Och att jag är en omhändertagande kvinna. Men jag kanske inte ser ordet på samma sätt som de kvinnor som blir upprörda i tråden, eller de män som skriver det.
  • Queen81
    Jimmy75 skrev 2025-06-30 10:47:43 följande:

Exakt! Det är den gamla vanliga kommunikationsfällan. När flera personer använder sig av samma begrepp men inte har klart för sig vad de andra personerna lägger in i det begreppet. Istället pratar om som om det fanns en gängse definition av det (vilket alltid är ens egna) och blir frustrerade när andra inte fattar/håller med.

Som ett sidospår som inte har något med tråden att göra så har jag kommit underfund med att det alltid är intressant att läsa dina kommentarer Queen81.

Precis!
    Ungefär som när personer skriver/säger "jag vet att jag är snygg" eller "jag vill ha en bra man" Det handlar om definitioner. Det jag tycker är snyggt är inte universellt för vad alla tycker är snyggt. Samma med ordet bra. Det är olika vad bra är beroende på vem man frågar.

Jag ser ordet omhändertagande som något fint. Jag ser inte framför mig en man med mjukisbyxor, nätlinne, pillandes ludd ur naveln och som ropar på mig att fixa middag. Jag ser helt andra saker.

Så fint att höra, tack! 🙏🌸
  • Queen81
    Anonym (Man) skrev 2025-06-30 11:39:30 följande:

Att vara omhändertagande är inte detsamma som att dalta. Att vara omhändertagande är en mysig mänsklig gest som gör att man mår bra. Sen kan jag gå över gränsen av vad som skulle anses som konstruktivt och uppfostrande genom att göra frukost och bre mackor till mina nästan vuxna barn.

Att visa värme, omtänksamhet och omhändertagande är härligt. Vissa feminister utgår från att man måste uppfostra karlar i alla lägen och därför kan man inte ge denna mycket mänskliga och mysiga gåva.

Synd om dom som missar detta fina i en relation.

Precis. Jag får ibland höra att jag skämmer bort mina barn (som visserligen bara är 7 och 10 och inte nästan vuxna) genom att jag alltid serverar dem frukost framför nåt barnprogram i soffan på morgnarna. Får frågan om de inte klarar av att göra det själv. Jo det är väl klart de gör! Men jag tycker om att pyssla om dem. Skulle jag en morgon av nån anledning inte hinna fixa frukosten så gör de det själva utan gnäll.

Samma med om jag hade en partner. Jag pysslar gärna om honom och gör såna saker ibland. Men det är under förutsättning att han inte tar för givet att jag gör det och att han klarar av att göra sakerna själv. 
    Det är fint att göra saker för varandra som en kärlekshandling. 
    Så jag vill gärna ha en omhändertagande man och jag vill själv gärna pyssla om min man.
  • Meddelande borttaget
  • Queen81
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-30 22:11:14 följande:

Flera män har skrivit att långt hår är attraktivt.

Hur långt ska håret vara för att anses attraktivt på en kvinna?

Håret får jag faktiskt komplimanger för ibland. Mitt når ner till ländryggen men är övertygad om att så långt hår inte är nödvändigt.
    Får jag gissa skulle jag gissa att det räcker med att det inte är en kort frisyr, alltså ingen längd alls. Så hår till axlarna t.ex räcker utmärkt. Men ja, detär min gissning. Får se om du får svar från någon av de som skrivit det.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?