• Jimmy75

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Queen81 skrev 2025-06-30 10:16:49 följande:
    Jag tror också det spelar roll vad man lägger i ordet "omhändertagande" för jag känner också att jag vill ha en omhändertagande man. Och att jag är en omhändertagande kvinna. Men jag kanske inte ser ordet på samma sätt som de kvinnor som blir upprörda i tråden, eller de män som skriver det.

Exakt! Det är den gamla vanliga kommunikationsfällan. När flera personer använder sig av samma begrepp men inte har klart för sig vad de andra personerna lägger in i det begreppet. Istället pratar om som om det fanns en gängse definition av det (vilket alltid är ens egna) och blir frustrerade när andra inte fattar/håller med.

Som ett sidospår som inte har något med tråden att göra så har jag kommit underfund med att det alltid är intressant att läsa dina kommentarer Queen81.

• Jimmy75
    Queen81 skrev 2025-06-30 10:59:24 följande:
    Precis!
    Ungefär som när personer skriver/säger "jag vet att jag är snygg" eller "jag vill ha en bra man" Det handlar om definitioner. Det jag tycker är snyggt är inte universellt för vad alla tycker är snyggt. Samma med ordet bra. Det är olika vad bra är beroende på vem man frågar.

Jag ser ordet omhändertagande som något fint. Jag ser inte framför mig en man med mjukisbyxor, nätlinne, pillandes ludd ur naveln och som ropar på mig att fixa middag. Jag ser helt andra saker.

Så fint att höra, tack! 🙏🌸
    Ja vem vill INTE ha en bra partner....eller för tydlighets skull...om man nu har en partner så är det väl inte någon människa som vill annat än att det är en bra person, men tanken på att någon här inne skulle kunna säga vad det är för den som söker det är inte realistiskt. Hur ska någon här kunna säga vad som är bra för mig?
  • Jimmy75
    Anonym (Mayjel) skrev 2025-06-30 16:07:16 följande:
    Ingen kvinna gör sådant, ingen normal kvinna vill ens vara ihop med en man, men du kanske är en incel som låtsas vara kvinna. 
    Vad exakt tänker du att du får ut av den retoriken? Det som händer är att ingen tar dig på allvar eftersom det du skriver är så uppenbart extremt. Antingen uppfattar man det som trollande, alternativt som en person som har en väldigt Svart/vit och skruvad uppfattning om andra människor. Även om det är gruppen kvinnor du uttalar tid om så är det uppenbart att du har en lika dikotom uppfattning om män.
  • Jimmy75
    Mayjel skrev 2025-06-30 16:09:03 följande:
    Han är en bluff som stulit mitt forumsnamn i syfte att baktala mig, varför vet jag inte, men han är anmäld, precis som igår. 

För att ge min egen input i frågan så tycker jag att en god hälsa är ett av de bästa dragen hos både män och kvinnor, om man får tycka detta i en tråd som egentligen var riktad till män. 
    Möjligen någon från "min" tråd som inte instämde helt med din filosofi här inne? Var det inte någon där som hade lite diskussion med dig? (kanske minns helt fel).
  • Jimmy75
    Anonym (Mayjel) skrev 2025-06-30 16:41:11 följande:
    Trams och dumheter från din sida. Du är anmäld för trakasserier och förtal och olaga hot dessutom.
    Om du samlar på anmälningar fick du just en till.
  • Jimmy75
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 17:17:18 följande:
    Precis det gäller inte alla det är ju det jag menar räcker inte. Det med att skaffa barn gäller är en för allvarlig sak i ens livsval att chansa på även om oddsen är goda.

Jag söker ingen kvinna och jag är inte man.
    Inget att bry sig om Nakt, antingen här för ren provokation eller en av alla dessa med extremt rigida och vridna åsikter om saker som ska tryckas ner i halsen på alla. Kommer inte ändra sig oavsett förklaringar eller argument. Silent treatment är bäst.
  • Jimmy75
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 17:41:15 följande:
    Sluta ljuga om mig. Det om något kan ses som provokationer så ingen sten i glashus tack. Jag säger bara som det är. De flesta kvinnor vill inte ha mansbebisar och då gör man bättre i att inte uttrycka sig som en sån när man listar krav på kvinnor.
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 17:33:09 följande:
    Den som väljer att uppfatta det så är nog ändå ingenting för den mannen kan jag tänka mig, så det är nog en alldeles utmärkt formulering.
    Nej, du har fel. Det handlar inte om vad man väljer utan om hur det hela uppfattas på ren automatik. En man framstår inte för kvinnor som vuxen om han skriver i en kontaktannons att han vill ha en kvinna som är omhändertagande och lagar god mat. Då framstår han bara som inkompetent själv och att han vill ha någon som tar hand om honom. 
    Ja jag skrev ju ANTINGEN här för att provocera (vilket antyder att det kan vara ett felaktigt antagande) eller att du har en skev (skruvad om jag ska använda samma ord) och svartvit syn på saker. Jag står för den uppfattningen alla dagar i veckan. Det är ingen anklagelse. Det är en beskrivning av min subjektiva uppfattning om dig och den kan du liksom inte hindra mig att ha
  • Jimmy75
    Anonym (Mayjel) skrev 2025-06-30 16:38:59 följande:
    Det är allmänt känt att handjuren är mer slarviga och mindre hygieniska än kvinnor. Räcker med att stiga på en buss under en het sommardag för att få detta bekräftat. Jag kan både se och lukta mig till vilken könsgrupp stinknissarna tillhör. I alla sammanhang. Och för att tillägga så har jag både luktat och sett hur det ser ut på offentliga herrtoaletter då jag vaktat vid dörren ett par gånger när nevöerna varit nödiga. Milsvid skillnad i fräschhet i jämförelse med damtoaletterna.

Vad gäller förhållanden så vill inga normala vara ihop med män och kvinnor klarar sig bättre ensamma än vad män gör, som t.o.m. lever kortare liv om de inte har en kvinna som daddar deras barnsliga arslen. Kvinnor har generellt inte heller samma behov av sex eller att någon ska "ta hand" om dem eftersom de är vuxna och har lärt sig att ta vara på sig själva till skillnad från män.
    Det är ingen idé att du säger emot, jag kommer inte att låta någon som säger emot få sista ordet. Tyvärr finns det de som inte respekterar det och då måste jag försvara mig, det är inte mitt fel.
    🤣 Tack jag behövde ett gott skratt såhär på kvällen. Fint att du ställde upp.
  • Jimmy75
    Mayjel skrev 2025-06-30 21:15:46 följande:
    Inte så kul för den som blir baktalad och förtalad. Den där medlemmen ljuger om mig och jag har anmält honom (vet att det är en han) många gånger nu. 
    Förstår inte varför det inte blir borttaget. 

För att hålla sig till ämnet så får jag väl lägga til fler positiva egenskaper hos kvinnor. Renliga, hälsomedvetna, noga med att kolla upp sig hos läkare med jämna intervaller. 
    Nej det förstår jag. Mitt goda skratt syftade på tramset han skrev om att inte låta någon ha sista ordet och att det inte var hans fel att han var tvungen att säga emot. Höll på att dö av skratt då jag aldrig hört på maken till sådan barnslig smörja ifrån en vuxen man. 
  • Jimmy75
    Queen81 skrev 2025-07-01 08:22:04 följande:
    Håret får jag faktiskt komplimanger för ibland. Mitt når ner till ländryggen men är övertygad om att så långt hår inte är nödvändigt.
    Får jag gissa skulle jag gissa att det räcker med att det inte är en kort frisyr, alltså ingen längd alls. Så hår till axlarna t.ex räcker utmärkt. Men ja, detär min gissning. Får se om du får svar från någon av de som skrivit det.
    Personligen instämmer jag i det du skriver. Ingen särskild längd som gäller....även om jag blev nyfiken på ditt hår nu 😄
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?