Hur blir en kvinna mest attraktiv?
Långt hår, lagom vikt och en trevlig personlighet.
Långt hår, lagom vikt och en trevlig personlighet.
Det mest avtändade är ankläppar, krigmålningar i för grälla färger, raka tjocka ögonbryn och stora blaffor med tatueringar
Helt rätt, det ser så illa ut och hur kunde det bli så att unga kvinnor gör detta med sig själva?
Känns som ett desperat rop på hjälp. Se mig liksom..
Skippa att bli fet, jag är på fotbollscup och vid sidlinjen nu är antagligen 70% av mammorna feta. De som inte är det sticker ut (på ett positivt sätt).
Önskar att jag aldrig öppnade den här tråden. När man läser vad män vill ha inser man att man kommer att vara ensam föralltid. Jag har tagit mig ifrån ett långt, destruktivt förhållande. Det är klart att det har satt sina spår. Redan där är man ju utdömd enligt vissa. Och att vara smal och snygg och bla bla bla. Jag förstår varför dejtingappar inte var något för mig. Pratade med en kille på jobbet en gång. Han var mycket yngre än mig och refererade till mig som milf. Han sa att jag inte var den vackraste i rummet. Men av någon anledning var det ändå mig man drogs till. För min härliga personlighet och det jag utstrålade. Tyckte det lät fint.
Stort fett minus till alla som listar egenskaper som "omhändertagande" och "laga god mat". Bara skönare omskrivningar för "söker någon som kan ersätta mamsingen".
Skulle det vara fel att vara omhändertagande? Det är det bästa för både mannen och framtida barn. Ska vi då istället välja en skrikig kvinna som inte vill fixa med familjen?
Ditt tänk kan även appliceras på pappan. Vill du ha en beskyddande man, som drar hem kulor, hjälper till att skapa ett tryggt hem etc för att det ska ersätta din pappa? Och skulle det vara dåligt i så fall?
Att vara omhändertagande är inte detsamma som att dalta. Att vara omhändertagande är en mysig mänsklig gest som gör att man mår bra. Sen kan jag gå över gränsen av vad som skulle anses som konstruktivt och uppfostrande genom att göra frukost och bre mackor till mina nästan vuxna barn.
Att visa värme, omtänksamhet och omhändertagande är härligt. Vissa feminister utgår från att man måste uppfostra karlar i alla lägen och därför kan man inte ge denna mycket mänskliga och mysiga gåva.
Synd om dom som missar detta fina i en relation.
Attraktion är ett vitt begrepp som kan inrymma flera olika nivåer som lockar intresse.
Jag kan känna någon form av attraktion till en kvinna som är klok, smart, verbal osv. Jag kan känna mig dragen till henne. Men inte nödvändigtvis sexuellt.
Jag kan känna mig sexuellt attraherad av en kvinna som inte nödvändigtvis är en skönhet i traditionell bemärkelse men ändå har en utstrålning. Speciellt en kvinna som kan ta för sig och inte skäms för att tydligt visa ett sexuellt begär och intresse utan att bli plump eller vulgär.
Jag kan tom känna attraktion till en kvinna som i många områden faller utanför mina ramar i fråga om åsikter m.m. Jag skulle t.o.m kunna känna attraktion till en uttalad feminist om hon samtidigt är öppen och reflekterande. Kan diskutera, lyssna och ta till sig tankar som inte nödvändigtvis ligger i linje med hennes uppfattning. På samma sätt som jag tar till mig andra perspektiv. Jag kan bli sexuellt attraherad av henne men behöver inte bli det.
Dock är termen mansbarn nedlåtande vilket troligen också är syftet. Det hade varit snyggare att säga män som inte tar ansvar. Men jag tror flera här är mer ute efter att tjafsa än att diskutera.