Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Långt hår, lagom vikt och en trevlig personlighet.

• Anonym (Man)
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-13 16:58:33 följande:
    Har inte en kvinna som trivs med sig själv både pondus och självförtroende? Oavsett hur hon annars är?
    En kvinna behöver inte ha pondus och självförtroende för att attrahera en man. Däremot behöver en man ha det för att attrahera en kvinna.
  • Anonym (Man)
    Snucke skrev 2025-06-14 07:50:46 följande:

Det mest avtändade är ankläppar,  krigmålningar i för grälla färger, raka tjocka ögonbryn och stora blaffor med tatueringar

Helt rätt, det ser så illa ut och hur kunde det bli så att unga kvinnor gör detta med sig själva?

Känns som ett desperat rop på hjälp. Se mig liksom..

• Anonym (Man)
    Studentpappa skrev 2025-06-14 12:09:14 följande:

Skippa att bli fet, jag är på fotbollscup och vid sidlinjen nu är antagligen 70% av mammorna feta. De som inte är det sticker ut (på ett positivt sätt). 

Jag kan bara hålla med. Det vimlar av tjockisar i dom flesta sammanhang idag. Både män och kvinnor. Vi har gjort ett ohälsosamt ätandet och bekvämlighet till det nya normala.

40+are som inte är feta sticker ut på ett hälsosamt sätt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Förevigt ensam) skrev 2025-06-14 12:49:55 följande:

Önskar att jag aldrig öppnade den här tråden. När man läser vad män vill ha inser man att man kommer att vara ensam föralltid. Jag har tagit mig ifrån ett långt, destruktivt förhållande. Det är klart att det har satt sina spår. Redan där är man ju utdömd enligt vissa. Och att vara smal och snygg och bla bla bla. Jag förstår varför dejtingappar inte var något för mig. Pratade med en kille på jobbet en gång. Han var mycket yngre än mig och refererade till mig som milf. Han sa att jag inte var den vackraste i rummet. Men av någon anledning var det ändå mig man drogs till. För min härliga personlighet och det jag utstrålade. Tyckte det lät fint. 

Sluta dramatisera. Jag är inte heller mallen för exakt hur en man ska se ut. Det är bara grundläggande kvinnliga drag som diskuteras och inte specifika personer. Du sa ju själv att det vara en kille som förklarat att du var en tilldragande person. Var glad och nöjd med detta och även dig själv som person.

Man får försöka skilja på en övergripande diskussion och personer och relationer man skapar och underhåller i livet.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Niklas) skrev 2025-06-14 18:47:26 följande:
     Antar att du är frånskild, separerad pappa. Eftersom du pratar om vad kvinnorna ska ha.

Då vet du även att du själv inte är speciellt iintressant för kvinnor utan barn t ex. Dom skulle inte ens se åt ditt håll. 
    Så då blir kanske några morsor på den fotbollsplanen högaktuella för dig. 

Sen tycker jag män överlag är helt besatta av vikt numera. Män är faktiskt mer överviktiga än kvinnor. När ni nu är så inne på det. Ska det inte vara låg kost så är det detta.

Jag förstår helt att fler kvinnor slutar dejta män och att ni blir osynliga för dessa. Jag misstänker även att det låga barnafödande har göra med hur män behandlar och det på kvinnor idag.   

Bara titta på adolescene , sen tror jag nya Beck filmen. Även handlar om detta ämne. Och den typiska "Alfa -hannen" Män som beter sig så här. Saknar dock helt självinsikt. Men det kanske är helt rätt att dom ser till att förökningen avtar.
    Vad du går in hårt. Denna tråd handlar om kvinnors utseende, inte om kvinnor har det bättre utan män. Starta gärna en sådan tråd om du är sugen att diskutera ämnet..
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-28 04:30:35 följande:

Stort fett minus till alla som listar egenskaper som "omhändertagande" och "laga god mat". Bara skönare omskrivningar för "söker någon som kan ersätta mamsingen".

Skulle det vara fel att vara omhändertagande? Det är det bästa för både mannen och framtida barn. Ska vi då istället välja en skrikig kvinna som inte vill fixa med familjen?

Ditt tänk kan även appliceras på pappan. Vill du ha en beskyddande man, som drar hem kulor, hjälper till att skapa ett tryggt hem etc för att det ska ersätta din pappa? Och skulle det vara dåligt i så fall?

• Anonym (Man)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-29 10:16:20 följande:
    "Omtänksam" funkar.

Omhändertagande= indikerar att den andra parten är ett omyndigt barn eller oförmögen att ta hand om sig själv. Det finns en anledning att man blir just OMHÄNDERTAGEN av polis eller psykvård.

Men du kanske bara är dålig på svenska språket så det är därför du inte förstår betydelsen av ditt ordval.
    Mår du inte bra idag och behöver låta nedlåtande? 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 18:09:05 följande:
    Jag har ingen autism, sluta ljuga som sagt.

Nej, att vara ett barn handlar inte bara om faktisk ålder utan även om beteende.

Vill man som vuxen man bli omhändertagen (likt vissa mansbarn i tråden) så är man ett mansbarn.
    Dom flesta i en relation gillar att bli lite omhändertagna. Det känns bra.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-29 19:48:38 följande:
    Jag mår utmärkt. Jag är bara faktabaserad och fakta säger att du antingen menar något riktigt osexigt eller inte har grepp om nyanser i språket.

Jag försökte göra den mindre negativa tolkningen, men nu får jag istället anta att du vill ha en sjuksköterska som tvättar dig, kommer med bäcken och serverar mat på bricka.

Stämmer det?
    Är sugen på uppdraget?
  • Anonym (Man)

Att vara omhändertagande är inte detsamma som att dalta. Att vara omhändertagande är en mysig mänsklig gest som gör att man mår bra. Sen kan jag gå över gränsen av vad som skulle anses som konstruktivt och uppfostrande genom att göra frukost och bre mackor till mina nästan vuxna barn.

Att visa värme, omtänksamhet och omhändertagande är härligt. Vissa feminister utgår från att man måste uppfostra karlar i alla lägen och därför kan man inte ge denna mycket mänskliga och mysiga gåva.

Synd om dom som missar detta fina i en relation.

• Anonym (Man)
    Pappa i sthlm skrev 2025-06-30 11:51:38 följande:

Attraktion är ett vitt begrepp som kan inrymma flera olika nivåer som lockar intresse.

Jag kan känna någon form av attraktion till en kvinna som är klok, smart, verbal osv. Jag kan känna mig dragen till henne. Men inte nödvändigtvis sexuellt.

Jag kan känna mig sexuellt attraherad av en kvinna som inte nödvändigtvis är en skönhet i traditionell bemärkelse men ändå har en utstrålning. Speciellt en kvinna som kan ta för sig och inte skäms för att tydligt visa ett sexuellt begär och intresse utan att bli plump eller vulgär. 

Jag kan tom känna attraktion till en kvinna som i många områden faller utanför mina ramar i fråga om åsikter m.m. Jag skulle t.o.m kunna känna attraktion till en uttalad feminist om hon samtidigt är öppen och reflekterande. Kan diskutera, lyssna och ta till sig tankar som inte nödvändigtvis ligger i linje med hennes uppfattning. På samma sätt som jag tar till mig andra perspektiv. Jag kan bli sexuellt attraherad av henne men behöver inte bli det.

Haha, det är inte riktigt min bild av feminister.
  • Anonym (Man)

Dock är termen mansbarn nedlåtande vilket troligen också är syftet. Det hade varit snyggare att säga män som inte tar ansvar. Men jag tror flera här är mer ute efter att tjafsa än att diskutera.

Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?