Inlägg från: Anonym (Nakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nakt)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Stort fett minus till alla som listar egenskaper som "omhändertagande" och "laga god mat". Bara skönare omskrivningar för "söker någon som kan ersätta mamsingen".

• Anonym (Nakt)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-28 09:08:33 följande:

Skulle det vara fel att vara omhändertagande? Det är det bästa för både mannen och framtida barn. Ska vi då istället välja en skrikig kvinna som inte vill fixa med familjen?

Ditt tänk kan även appliceras på pappan. Vill du ha en beskyddande man, som drar hem kulor, hjälper till att skapa ett tryggt hem etc för att det ska ersätta din pappa? Och skulle det vara dåligt i så fall?

Det där tror jag inte på. Det är ganska självklart att en barnintresserad kvinna oftast är omhändertagande (när det gäller barn då) per automatik och knappast något som behöver skrivas ner som önskemål bland män. Mer sannolikt att män skriver om sina egna önskningar kring barn och familjeliv om de vill träffa en likasinnad.

Både matlagning och omhändertagande är specifika önskemål som jag är övertygad om att vissa mansbebisar vill utnyttja för egen del, för att de inte klarar att ta hand om sig själva. 

Nej, eftersom vi inte lever på stenåldern så behöver varken jag eller några andra normala kvinnor en "beskyddare" i våra liv, sånt trams. Välkommen till 2000-talet liksom. Partnervärde handlar om andra kvaliteter. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-06-29 05:31:31 följande:
    Välj du den du vill gifta dig med så väljer vi för oss. 
    Du kommer dock inte ha så mycket att välja på då det du skriver är avskräckande för kvinnor eftersom kvinnor inte gillar mansbebisar. Det är ett sådant intryck du ger när du listar såna egenskaper.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-29 10:04:30 följande:
    Det är det väl inte alls självklart och oftast, finns gott om folk som önskar barn som sen är jättedåliga föräldrar

Jo, det är självklart i de allra flesta fall då de flesta föräldrar tar hand om sina barn. Lika löjligt och överflödigt som att skriva ?måste kunna byta blöjor?. 

• Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-29 14:41:41 följande:
    Även det kan diskuteras, men poängen är ju att man kanske inte ska välja partner efter vad den vill ha. Det betyder ju inte per automatik att den kommer vara bra på det.
    Självklart måste man anpassa sig till vad den andre vill och jag kan säga det igen - du ger inte ett vidare gott intryck som man i att lista egenskaper som vittnar om en osjälvständig jättebebis som inte kan ta hand om sig själv. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-29 14:54:16 följande:
    Fast nu gällde inte det jag skrev anpassning till den andre utan att man tror att en person per automatik kommer vara bra på något pga att den vill ha det.
    Man kan utgå från hur majoriteten av människor faktiskt fungerar och inte lista sånt som för de allra flesta är ganska självklart. Man behöver liksom inte skriva att hon måste borsta tänderna heller.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-06-29 16:58:18 följande:
    Eeh. Jag är redan gift.

Att du hävdar att man är en mansbebis för att man vill ha en omhändertagande kvinna säger bara vilken nivå du ligger på. Finns ingen vettig man som vill ha något annat. 
    Nej, det säger snarare något om din egen låga mansbebis-person. För inte över denna på normala, vettiga män som vuxit upp och inte letar efter en extramamma som daltar deras barnsliga arslen. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-29 15:01:48 följande:
    Nej det kan man inte vara utgå ifrån, när det gäller att välja vem ska skaffa barn med behöver man vara mer noggrann än så.
    Jo, det kan man få de allra flesta kvinnor vill ha barn och även har en sådan läggning, att de vill ta hand om barn (inte mansbarn dock vilket är nåt helt annat). 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 17:55:12 följande:
    Hej igen Mayjel, du skrev likadant här: I inlägg 53 www.familjeliv.se/forum/thread/83233463-relationer-vardelost-for-man/6

En man kan per definition inte vara ett barn, begreppen utesluter varandra.
    Jag heter inte Mayjel och du har fel när det kommer till definitionen av ett mansbarn. Barnslighet sitter inte bara i åldern utan också i hur man beter sig.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 18:03:35 följande:
    Nej det gör du inte, det är ditt nick här på forumet. Aha, då har wikipedia och FN fel då? sv.wikipedia.org/wiki/Barn

Biologin och juridiken har också fel. 

Vad ska vi välja att tro på, MajornaMayjel eller etablerade källor? Jag väljer det sista.
    Nej, det är det inte och sluta ljuga om mig.

Mansbarn är ett lika etablerat uttryck det med en klar definition.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?