Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Anonym (Man) skrev 2025-06-14 09:21:42 följande:

Helt rätt, det ser så illa ut och hur kunde det bli så att unga kvinnor gör detta med sig själva?

Känns som ett desperat rop på hjälp. Se mig liksom..

Eller så tycker de att det är snyggt? Har väl alltid funnits folk med taskig smak, det är inget nytt.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 05:15:10 följande:
    Det där tror jag inte på. Det är ganska självklart att en barnintresserad kvinna oftast är omhändertagande (när det gäller barn då) per automatik och knappast något som behöver skrivas ner som önskemål bland män. Mer sannolikt att män skriver om sina egna önskningar kring barn och familjeliv om de vill träffa en likasinnad.

Både matlagning och omhändertagande är specifika önskemål som jag är övertygad om att vissa mansbebisar vill utnyttja för egen del, för att de inte klarar att ta hand om sig själva. 

Nej, eftersom vi inte lever på stenåldern så behöver varken jag eller några andra normala kvinnor en "beskyddare" i våra liv, sånt trams. Välkommen till 2000-talet liksom. Partnervärde handlar om andra kvaliteter. 
    Det är det väl inte alls självklart och oftast, finns gott om folk som önskar barn som sen är jättedåliga föräldrar
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 13:53:41 följande:

Jo, det är självklart i de allra flesta fall då de flesta föräldrar tar hand om sina barn. Lika löjligt och överflödigt som att skriva ?måste kunna byta blöjor?. 

Även det kan diskuteras, men poängen är ju att man kanske inte ska välja partner efter vad den vill ha. Det betyder ju inte per automatik att den kommer vara bra på det.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 14:48:00 följande:
    Självklart måste man anpassa sig till vad den andre vill och jag kan säga det igen - du ger inte ett vidare gott intryck som man i att lista egenskaper som vittnar om en osjälvständig jättebebis som inte kan ta hand om sig själv. 
    Fast nu gällde inte det jag skrev anpassning till den andre utan att man tror att en person per automatik kommer vara bra på något pga att den vill ha det.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 14:55:54 följande:
    Man kan utgå från hur majoriteten av människor faktiskt fungerar och inte lista sånt som för de allra flesta är ganska självklart. Man behöver liksom inte skriva att hon måste borsta tänderna heller.
    Nej det kan man inte vara utgå ifrån, när det gäller att välja vem ska skaffa barn med behöver man vara mer noggrann än så.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 17:50:38 följande:
    Jo, det kan man få de allra flesta kvinnor vill ha barn och även har en sådan läggning, att de vill ta hand om barn (inte mansbarn dock vilket är nåt helt annat). 
    Problemet med det är att det fortfarande inte gäller alla så det kan man inte alls utgå ifrån när man väljer någon att skaffa barn med. Man behöver veta mer än så om personen än att den har ett visst kön.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-29 20:35:57 följande:
    Jo, det kan man faktiskt då de allra flesta människor tar hand om sina barn. Onödigt sak att lista som krav med andra ord. Det låter bara löjligt som sagt. Skriv då hellre att ni söker efter en barnkär kvinna. Då framstår ni inte som lika barnsliga. 
    Precis det gäller inte alla det är ju det jag menar räcker inte. Det med att skaffa barn gäller är en för allvarlig sak i ens livsval att chansa på även om oddsen är goda.

Jag söker ingen kvinna och jag är inte man.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 17:26:04 följande:
    Fortfarande en dum formulering då det kan uppfattas som en man som söker en extra mamma, ett mansbarn. 
    Den som väljer att uppfatta det så är nog ändå ingenting för den mannen kan jag tänka mig, så det är nog en alldeles utmärkt formulering.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 17:41:15 följande:
    Nej, du har fel. Det handlar inte om vad man väljer utan om hur det hela uppfattas på ren automatik. En man framstår inte för kvinnor som vuxen om han skriver i en kontaktannons att han vill ha en kvinna som är omhändertagande och lagar god mat. Då framstår han bara som inkompetent själv och att han vill ha någon som tar hand om honom. 
    Du skrev själv KAN uppfattas som en man som söker en extra mamma. Alla kvinnor uppfattar det inte så. Och jo vilka egna tolkningar som man lägger till i hur man uppfattar andra beror på ens egen inställning som man faktiskt själv väljer.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 18:56:49 följande:
    Inte bara kan, utan gör oftast det. Folk tenderar att tolka vissa ord på samma sätt. Omhändertagande = vill ha någon som tar hand om mig. Måste laga god mat = laga min mat för jag klarar inte detta själv eftersom jag är ett mansbarn. 

Om män menar att såna egenskaper behövs för att kvinnan ska bli en bra mor så är det normala att skriva att man letar efter en barnkär kvinna med moderliga drag. 
    Det är fortfarande ett val vilken inställning man har och vilka tolkningar man därför lägger till i vad andra skriver. Och att kvinnor oftast tolkar det som att mannen faktiskt söker en extramamma är inget annat än just din åsikt. Du är ingen talesperson för de flesta kvinnor.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-06-30 19:21:33 följande:
    Nej, det är inte eftersom vissa ord har en specifik betydelse för folk och då är det inte fråga om nåt val utan om hur man automatiskt tolkar det. 
    Och nej, det är verkligen inte min åsikt utan en allmän sådan. Nån talesperson har jag heller aldrig nämnt så den halmgubben kan du lägga ner direkt. 

Automatiskt eller ej, att lägga in egna tolkningar handlar om ens inställning och det väljer man själv.

Bra att du konstaterar att du inte är någon talesperson för hur de flesta kvinnor tolkar texter.

• Anonym (x)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-30 19:28:44 följande:
    Men nu är vi flera kvinnor bara i den här tråden som skriver samma sak.
    Nu finns det ju många fler kvinnor i Sverige än de som skrivit i den här tråden. För att kunna säga någonting om hur det ligger till så behövs en mer vetenskaplig kartläggning än så.
  • Anonym (x)

Även om en tolkning som man själv lägger in i vad andra skriver sker automatiskt så sker den automatiskt för att man en gång valt att tycka att vissa ord har vissa betydelser, i det här fallet att en omhändertagande person betyder en person som är en extramamma. Det är en egen slutsats som man dragit.

Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 15:28:11 följande:
    Nej, det gör man inte som sagt då det sker automatiskt eftersom vissa ord har specifika betydelser för folk, rent allmänt. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 15:53:11 följande:
    Vad du tjatar, tröttsamt. Nej, det handlar inte om val utan om vad man har fått lära sig av erfarenhet och i vissa fall även varningar från andra. Därav att det sker på automatik. 
    Och vad man tar till sig på de sätten du räknar upp det väljer man. Man väljer om man sväljer det helt eller om man tänker att det måste inte gälla alla alltid.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 16:40:55 följande:
    Skulle inte säga att det är ett val utan nåt som sker på ren instinkt. Precis som med så mycket annat. Kan du sluta nu? Det börjar bli väldigt tröttsamt som redan påpekat. Och jag kommer inte att ge dig nåt medhåll ändå. Du får acceptera att jag inte tycker som du.
    Fast hur man tänker om vad andra menar sker inte på någon instinkt om man inte vill det. Man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar och tänka att det man sett gäller i fall tidigare måste inte gälla för alla alltid.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 17:31:49 följande:
    Jo, många gånger gör det detta. Mönster som ses utan att man ens tänker på det. Och att generalisera är också något som sker per automatik och på instinkt. Jag vet att det är så och du behöver inte försöka övertala mig till att tro nåt annat så sluta med det.
    Ja visst är det lätt att generalisera utifrån sina tidigare erfarenheter men fortfarande man väljer själv om man vill ifrågasätta sina förutfattade meningar. Man väljer själv om man tolkar sin omvärld med ett öppet eller inskränkt sinne.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 17:51:56 följande:
    Nej, det är inte ett val som sagt utan instinkt, generalisering och erfarenheter.
    Jo man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar om man vill. Det finns de som gör valet att tänka på att ha ett mer öppet sinne och inte låta de gamla generaliseringarna styra längre. Det handlar om att aktivt välja inställning.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?