Inlägg från: Anonym (Nakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nakt)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:10:47 följande:
    Jag bor i backen upp mot Gråberget i Majorna i Göteborg, i en trivsam etta med sovalkov. Jag har lätt autism, eller autistiska drag. Om någon säger emot mig i debatter tar jag det personligt och måste försvara mig, det är inte mitt fel, det är andras fel. Ibland träffar jag mina nevöer, tyvärr är dom pojkar och kommer bli män och det är ju inte så bra. Jag har ett rätt knubbigt barnsligt utseende och trivs i min playsuite. Jag vill inte inte att män ska se mig som någon sexuell. Jag är mellan 35-45. Tja tja. 

Nakt=nekrofil, det är ett kodord. Vad äcklig du är!
    Det spelar ingen roll var du bor nånstans, det är inte relevant för diskussionen.

Bidra med något vettigt istället och håll dig till topic.

Vill säga till andra här i ämnet att aldrig lista såna egenskaper som vi pratat om på den senaste sidan. Det får er att framstå som inkompetenta och omogna.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:14:36 följande:
    Jag bor i backen upp mot Gråberget i Majorna i Göteborg, i en trivsam etta med sovalkov. Jag har lätt autism, eller autistiska drag. Om någon säger emot mig i debatter tar jag det personligt och måste försvara mig, det är inte mitt fel, det är andras fel. Ibland träffar jag mina nevöer, tyvärr är dom pojkar och kommer bli män och det är ju inte så bra. Jag har ett rätt knubbigt barnsligt utseende och trivs i min playsuite. Jag vill inte inte att män ska se mig som någon sexuell. Jag är mellan 35-45. Tja tja. 

Vilka er syftar du på?
    Jag syftar naturligtvis på de män som skrivit i tråden att de föredrar omhändertagande kvinnor. Duh.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:17:16 följande:
    Jag är inte man.

Jag pratade inte heller om dig specifikt. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:19:15 följande:
    Jo.
    Nej, jag pratade om de män i tråden som beskrivit omhändertagande som en positiv egenskap, vilket är ej röd flagga för kvinnor som vill ha en jämställd relation.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:23:02 följande:
    Jo.
    Nej. Var skulle jag ha skrivit det? du har missuppfattat isåfall.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:25:43 följande:
    Jo.
    Var? Peka ut inlägget där jag skulle ha sagt detta?
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:27:06 följande:
    Nej.
    Nej, för det finns inte något sådant inlägg. Jag har aldrig vänt mig till dig personligen utan endast till de manliga medlemmar i tråden som beskrivit önskemål på en omhändertagande kvinna.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (hej igen) skrev 2025-06-29 19:29:36 följande:
    Jo.
    Nej.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-29 19:22:33 följande:
    Problemet med det är att det fortfarande inte gäller alla så det kan man inte alls utgå ifrån när man väljer någon att skaffa barn med. Man behöver veta mer än så om personen än att den har ett visst kön.
    Jo, det kan man faktiskt då de allra flesta människor tar hand om sina barn. Onödigt sak att lista som krav med andra ord. Det låter bara löjligt som sagt. Skriv då hellre att ni söker efter en barnkär kvinna. Då framstår ni inte som lika barnsliga. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 17:17:18 följande:
    Precis det gäller inte alla det är ju det jag menar räcker inte. Det med att skaffa barn gäller är en för allvarlig sak i ens livsval att chansa på även om oddsen är goda.

Jag söker ingen kvinna och jag är inte man.
    Fortfarande en dum formulering då det kan uppfattas som en man som söker en extra mamma, ett mansbarn. 
  • Anonym (Nakt)
    Jimmy75 skrev 2025-06-30 17:32:34 följande:
    Inget att bry sig om Nakt, antingen här för ren provokation eller en av alla dessa med extremt rigida och vridna åsikter om saker som ska tryckas ner i halsen på alla. Kommer inte ändra sig oavsett förklaringar eller argument. Silent treatment är bäst.
    Sluta ljuga om mig. Det om något kan ses som provokationer så ingen sten i glashus tack. Jag säger bara som det är. De flesta kvinnor vill inte ha mansbebisar och då gör man bättre i att inte uttrycka sig som en sån när man listar krav på kvinnor.
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 17:33:09 följande:
    Den som väljer att uppfatta det så är nog ändå ingenting för den mannen kan jag tänka mig, så det är nog en alldeles utmärkt formulering.
    Nej, du har fel. Det handlar inte om vad man väljer utan om hur det hela uppfattas på ren automatik. En man framstår inte för kvinnor som vuxen om han skriver i en kontaktannons att han vill ha en kvinna som är omhändertagande och lagar god mat. Då framstår han bara som inkompetent själv och att han vill ha någon som tar hand om honom. 
  • Anonym (Nakt)
    Jimmy75 skrev 2025-06-30 18:24:36 följande:
    Ja jag skrev ju ANTINGEN här för att provocera (vilket antyder att det kan vara ett felaktigt antagande) eller att du har en skev (skruvad om jag ska använda samma ord) och svartvit syn på saker. Jag står för den uppfattningen alla dagar i veckan. Det är ingen anklagelse. Det är en beskrivning av min subjektiva uppfattning om dig och den kan du liksom inte hindra mig att ha
    Det är ett felaktigt antagande av dig och jag har ingen skruvad syn på nånting. Säger bara hur vissa, specifika ord troligtvis uppfattas av kvinnor när män listar s.k. "positiva" egenskaper hos dom. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 18:51:41 följande:
    Du skrev själv KAN uppfattas som en man som söker en extra mamma. Alla kvinnor uppfattar det inte så. Och jo vilka egna tolkningar som man lägger till i hur man uppfattar andra beror på ens egen inställning som man faktiskt själv väljer.
    Inte bara kan, utan gör oftast det. Folk tenderar att tolka vissa ord på samma sätt. Omhändertagande = vill ha någon som tar hand om mig. Måste laga god mat = laga min mat för jag klarar inte detta själv eftersom jag är ett mansbarn. 

Om män menar att såna egenskaper behövs för att kvinnan ska bli en bra mor så är det normala att skriva att man letar efter en barnkär kvinna med moderliga drag. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-30 18:55:26 följande:
    Just så. 

Är mannen okej med att möjligen få svar av de ca 5 trad wifes med Instagramkonton som finns i Sverige och de som annars behöver sälja sig för att betala hyran så kör, men majoriteten kvinnor blir nog avtända.

Jag föreslog "omtänksam" istället för att det ordet har en helt annan klang.

Sen tror jag att effekten blir mångfalt starkare om mannen utan att ljuga kan skriva att han själv är omtänksam.
    Mycket bättre ord, omtänksam. Mer neutralt och kan ha flera betydelser. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-06-30 19:17:29 följande:
    Det är fortfarande ett val vilken inställning man har och vilka tolkningar man därför lägger till i vad andra skriver. Och att kvinnor oftast tolkar det som att mannen faktiskt söker en extramamma är inget annat än just din åsikt. Du är ingen talesperson för de flesta kvinnor.
    Nej, det är inte eftersom vissa ord har en specifik betydelse för folk och då är det inte fråga om nåt val utan om hur man automatiskt tolkar det. 
    Och nej, det är verkligen inte min åsikt utan en allmän sådan. Nån talesperson har jag heller aldrig nämnt så den halmgubben kan du lägga ner direkt. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 15:02:31 följande:

Automatiskt eller ej, att lägga in egna tolkningar handlar om ens inställning och det väljer man själv.

Bra att du konstaterar att du inte är någon talesperson för hur de flesta kvinnor tolkar texter.

Nej, det gör man inte som sagt då det sker automatiskt eftersom vissa ord har specifika betydelser för folk, rent allmänt. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 15:40:11 följande:

Även om en tolkning som man själv lägger in i vad andra skriver sker automatiskt så sker den automatiskt för att man en gång valt att tycka att vissa ord har vissa betydelser, i det här fallet att en omhändertagande person betyder en person som är en extramamma. Det är en egen slutsats som man dragit.

Vad du tjatar, tröttsamt. Nej, det handlar inte om val utan om vad man har fått lära sig av erfarenhet och i vissa fall även varningar från andra. Därav att det sker på automatik. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 16:37:58 följande:
    Och vad man tar till sig på de sätten du räknar upp det väljer man. Man väljer om man sväljer det helt eller om man tänker att det måste inte gälla alla alltid.
    Skulle inte säga att det är ett val utan nåt som sker på ren instinkt. Precis som med så mycket annat. Kan du sluta nu? Det börjar bli väldigt tröttsamt som redan påpekat. Och jag kommer inte att ge dig nåt medhåll ändå. Du får acceptera att jag inte tycker som du.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 16:50:29 följande:
    Fast hur man tänker om vad andra menar sker inte på någon instinkt om man inte vill det. Man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar och tänka att det man sett gäller i fall tidigare måste inte gälla för alla alltid.
    Jo, många gånger gör det detta. Mönster som ses utan att man ens tänker på det. Och att generalisera är också något som sker per automatik och på instinkt. Jag vet att det är så och du behöver inte försöka övertala mig till att tro nåt annat så sluta med det.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 17:49:02 följande:
    Ja visst är det lätt att generalisera utifrån sina tidigare erfarenheter men fortfarande man väljer själv om man vill ifrågasätta sina förutfattade meningar. Man väljer själv om man tolkar sin omvärld med ett öppet eller inskränkt sinne.
    Nej, det är inte ett val som sagt utan instinkt, generalisering och erfarenheter.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?