Inlägg från: Anonym (123456) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123456)

Vad tycker ni om en kassörska som igonerar er ?

Anonym (Linn) skrev 2025-06-13 09:15:54 följande:

Jobbar man där man möter kunder så ska man självklart säga Hej. Sen händer det alltid nån gång att den som sitter i kassan inte hälsar och det är inget man behöver gå i taket för. Så ja, jag tycker du överdriver.

Hur vet du att hon ignorerar kunden så enbart ibland och inte varje gång hon får tillfälle att prata med någon annan?
  • Anonym (123456)

Ja jag tycker också det var otrevligt av kassörskan.

• Anonym (123456)
    Anonym (Vire) skrev 2025-06-13 17:02:19 följande:

Kassören på systemet lät stressad och less idag. Jag sken upp inombords och tänkte "Vad skönt, en människa!". Det är sådana jag vill uppleva. Inte personer som får betalt för att låtsas vara trevliga.

Då har du valet att sluta handla i de affärer där du blir trevligt, eller som du tror, låtsastrevligt bemött.
  • Anonym (123456)
    Anonym (O) skrev 2025-06-14 12:45:37 följande:
    I alla yrken med kund/klient/patient-kontakt ingår det att vara trevlig mot kund.
    Brukar du ignorera de människor som du jobbar för/åt och hur bra skulle det gå?

En mäklare som vägrar hälsa på husköparna. En läkare som vägrar hälsa på patienterna eller en personlig tränare som vägrar hälsa på sin klient och hellre samtalar med kollegan. Det kunde vara skäl för uppsägning efter för många klagomål.

Att börja bråka med sin flickvän för att man tycker olika om service är däremot väldigt onödigt.
    Det var ju flickvännen som började bråka med TS om detta, inte tvärtom.
  • Anonym (123456)

Ja då väljer du ju att belöna beteendet som inte är önskvärt från din sida

Finns det en affär som ligger en omväg från dig där de är otrevliga mot kunderna?

Anonym (Vire) skrev 2025-06-26 09:46:06 följande:
    Låter oerhört opraktiskt. Jag står förstås ut med falskspelet om det innebär att jag slipper ta en lång omväg för att handla mjölk. 
  • Anonym (123456)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-28 11:50:28 följande:
    Det enda man med säkerhet kan konstatera är att TS lägger alldeles för mycket fokus på en alldaglig situation som denna.
    Det vet du väl inte. Hur mycket av sin tid och kraft har gått åt till det här? Hur vet du att han inte fokuserar mycket mer på andra saker i sitt liv? Man kan ju ha flera bollar i luften samtidigt och dessutom har han väl inte skrivit i tråden på länge
Svar på tråden Vad tycker ni om en kassörska som igonerar er ?