• Anonym (Orolig)

Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?

Har i ca 5 veckor dejtat en man  och nyligen blev vi exklusiva på hans initativ. Det har känts bra, han har varit väldigt fin mot mig och har bara visat en massa gröna flaggor hittills. Nu är jag dock superförvirrad och önskar lite synpunkter på hur jag bör agera!

I början av veckan pratade vi om att gå på bio i helgen. Senast jag hörde nåt från honom var TISDAGS KVÄLL där han frågade hur läget vad med mig och för att bekräfta bioplanerna.Chattade lite smått fram och tillbaka efter det och onsdag förmiddag skickade jag senaste meddelandet. Förvisso inget jätteviktigt men det innehöll en fråga.

Nu är jag superförvirrad. Någon enstaka gång har han varit tyst i ett dygn förut vilket jag tycker är helt ok så här i början av dejtingfasen, men aldrig hänt innan att han inte svarat när jag skrivit. Väldigt okaraktäristiskt för honom baserat på det jag sett hittills.

Hur ska man tolka det här? Funderar på att höra av mig under dagen för att se om vi fortfarande har planer eller om jag ska göra nya. 

Vi är båda i tidiga trettioårsåldern

OBS dubbelpost pga glömde tillåta anonyma svar.

• Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?
  • Anonym (NY)

Håller med föregående. Det bästa vore nog att ringa och kolla om något hänt mellan er. Svarar han inte då skulle jag nog börjat dra mig tillbaka, du ska inte behöva jaga.

• Kvinna7

Skriv ett glatt meddelande att det ska bli roligt att ses i helgen. Svarar han inte på det så kan du börja fundera.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (?) skrev 2025-06-13 07:29:01 följande:

Ringa?

Känner mig inte bekväm med att ringa. Vi har bara sms:at, aldrig ringts. Känns lite påträngande :( kanske skickar iväg ett mess senare och frågar om vi fortfarande har planer.
  • Anonym (Orolig)
    Kvinna7 skrev 2025-06-13 07:44:20 följande:

Skriv ett glatt meddelande att det ska bli roligt att ses i helgen. Svarar han inte på det så kan du börja fundera.

Är fundersam. Vete tusan om det ens är förenligt med seriöst intresse, att han varit tyst i 2 dagar och inte ens checkat in med mig. Fattar dock inte varför han hörde av sig i tisdags för att kolla läget OCH bekräfta planer för lördagen som jag redan trodde var bekräftade i måndags :o

En teori är art han fick kalla fötter efter att vi blivit exklusiva, men hoppas inte.
  • Anonym (M)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-13 08:07:19 följande:
    Känner mig inte bekväm med att ringa. Vi har bara sms:at, aldrig ringts. Känns lite påträngande :( kanske skickar iväg ett mess senare och frågar om vi fortfarande har planer.

Hur kan det vara obekvämt att prata med någon man dejtar? Men det är väl därför så många inte hittar rätt idag, de kan inte kommunicera. De skriver och sedan sitter de på nätet och analyserar med främlingar. istället för att prata med den det berör. 

• Anonym (?)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-13 08:07:19 följande:
    Ni har bytt kroppsvätskor men du är inte bekväm med att ringa??????
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (?) skrev 2025-06-13 08:12:31 följande:
    Ni har bytt kroppsvätskor men du är inte bekväm med att ringa??????
    Handlar inte om själva ringandet i sig utan mer om det faktum att han lämnade mitt senaste meddelande obesvarat i 2 dygn. Känner mig väldigt avvisad och känner mig redan lite dum. Därav rädslan att ringa.
  • Anonym (2år)
    Anonym (M) skrev 2025-06-13 08:11:00 följande:

Hur kan det vara obekvämt att prata med någon man dejtar? Men det är väl därför så många inte hittar rätt idag, de kan inte kommunicera. De skriver och sedan sitter de på nätet och analyserar med främlingar. istället för att prata med den det berör. 

Inget konstigt att föredra att skriva till varandra framför ringa. Jag har varit tillsammans med min partner i 2 år och vi har knappt ringt till varandra utan mesta kontakten har varit via sms. 
    Kan nämna också att vi träffades genom en vän till mig så det var ingen nätdejting. 

Sen tror inte jag att en person som inte ens kan svara på ett SMS skulle svara i telefon om hon nu skulle ringa? 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2025-06-13 08:11:00 följande:

Kommunikation är absolut viktigt. Det som gör mig tveksam till att ringa är att han lämnat mitt senaste meddelande obesvarat. Att inte svara på sms är ju också inte superbra kommunikation. 

Så förvirrad när hans beteende dittills pekat på stadigt intresse. Hade inte han nyss tagit upp frågan om exklusivitet hade jag garanterat trott att han träffat nån annan och ghostar, men vem vet, han kanske inte var helt ärlig/ångrade sig ang exklusivitet.
Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?