Lella26b skrev 2025-06-13 11:20:56 följande:
Jag tänker på alla möjliga fel jag har kunnat gjort och hur jag ska bli bättre. Mår så dåligt över hela situationen. på ett konstigt vis saknar jag honom. Men de är kanske nog illusionen av honom som jag skapat i mitt huvud som jag saknar.
tanken av att han ska behandla någon med på ett sätt jag önskar han behandla mig, gör ont. Var så kär i honom.
nu när vi gjort slut
gqr han skrivit att de är så skönt att gå ut utan att behöva tänka på om du ska bli avundsjuk
DU har säkerligen inte gjort något fel. Han har utnyttjat din snällhet och dina känslor för honom. Men samtidigt så vill han inte ta ansvar och växa upp.
Du sörjer egentligen inte honom, det du sörjer just nu är en dröm som inte blev sann, och du får lov att sörja det. DU får lov att vara ledsen och besviken, men han har inte rätt att trampa på dig och dina känslor. Så det du ska göra är att blockera honom, hans nummer och alla sociala medier. För anledningen till att han fortsätter höra av sig är ju för att spela på dina känslor, varje gång det plingar i mobilen så vill din hjärna tänka "kanske han har ångrat sig, kanske han sett hur fantastisk jag är och vill vara med mig .." Det är inte så. Men han kommer höra av sig på fyllan när han vill ha skjuts hem, eller ha sex, eller behöver någon som kommer över med en pizza till honom. Ge honom inte den tillfredställelsen.
Fokusera på dig nu. Vad är ditt nästa steg. Jobb? Plugg? Flytta? Ny frisyr? Skaffa en katt? Fokusera på det du behöver.