Anonym (tänk) skrev 2025-06-16 11:23:18 följande:
Hur ska man annars tolka din fråga om andra är tillfreds med de barn de har? Utifrån könet på barnen?
Om man inte är tillfreds med de barn man har utifrån deras kön så är det tveksamt om man ens ska ha några barn. Det är ett så konstigt sätt att se på barnen och sitt föräldraskap. Som att barnen finns till för att göra dig till mamma, och uppfylla dina behov på olika sätt. Barnen är sina egna, de är i din vård under sin uppväxt, de tillhör inte dig och din nöjdhet med deras kön är helt irrelevant.
Det är synpunkter och perspektiv som du ju efterfrågade i din tråd.
Gud vad du håller på och besserwissrar dig med floskler. Känns det bättre?
Jag var nyfiken på ett perspektiv, höra andras känslor som har pojkar. Allt är inte mer blodigt allvar eller djupare konspirationsteorier än så.
Jag är fullkomligt med på att barnen är sina egna personer och alla andra snygga meningar jag också hittat på diverse Instagramkonton. Det är liksom inte det. Jag har läst alla de orden du säger här, jag är med på dem. Det är ju rena självklarheter, som att man andas luft och att människor inte kan flyga.
Jag är ändå nyfiken. Hur känner andra? En mamma ovan beskrev dubbelheten i att vara helt nöjd med det man har, men ändå nyfiken och fundersam på det man inte fått. Såna tankar tycker jag är intressanta att höra att andra har. Två känslor i ett liksom.