• Anonym (Ö)

Gå vidare efter otrohet

Hej TS,
    Älskar han verkligen dig så klipper han allt med den andra. Vad vet du om henne? Vad har han berättat?
    Jag ska berätta hur min situation sett ut som den andra. Inte allt, men i stora drag. 
    För många år sedan när jag själv var sambo I ett öppet förhållande träffade jag en ung kille via Tinder som vart min kk i 3 år. Att vi avslutade var för att han träffade en jämngammal tjej och blev kär. Vi detta laget var jag singel och är fortfarande  Jag trodde då han försvann för evigt. Men icke. 4 månader in i deras dejtade tog han kontakt med mig och jag föll igen. Detta är snart 6 år sedan. Under dessa år, som han haft henne, har han även haft mig vid sidan av. Ibland kontinuerligt Ibland sporadiskt. Jag har alltid funnits där. Hon har aldrig misstänkt honom. Tills för ett år sedan. Då hon upptäckte oss. Det hon såg kunde tolkas på två sätt. Det tydligaste var otrohet, men hon gick på att vi bara var vänner. Jag blåljög henne rätt upp i ansiktet. Där och då. Räddade honom. Av kärlek. Efter detta är vi numera vänner. Utan hennes vetskap. Vi hörs lite nu och då bara. Inget sexuellt. Bara omtanke och väder och vind prat. Ingen av oss kan riktigt släppa. Eller så är han rädd att jag ska outa honom till henne och därav behåller mig på appen vi använder för kommunikation. Vilket han iof borde veta att jag inte skulle göra efter alla dessa år. Det är en risk han tar att ha mig där. Troligen under annat namn. Det jobbigaste var att han ljugit för henne om vår vänskap tydligen. Och hållit mig hemlig. Därför ville hon att han skulle klippa med mig. Men jag tror hon förstod. Därav kravet på att klippa med mig samt det hon såg var nog. Hade jag själv sett det hon såg hade jag inte gått på vänskaps biten. 

Summa summarum, din mans affär var endast 2 månader. Du vet nu om den. Vågar han fortsätta den är han riktigt dum. Jag kan inte heller tänka mig att efter två månader så har de blivit så goda vänner att det är svårt att bryta därför. Du måste fundera på om du orkar leva med ovissheten eller om du helt enkelt släpper allt och litar på honom. 

• Anonym (Ö)
    Anonym (W) skrev 2025-06-14 13:26:57 följande:
    Tack så mycket för ett bra svar!

Jag vet en del om henne. Han har berättat en del och jag har själv snokat reda på en hel del. Det är ingen vi känner sedan tidigare och hon bor inte i närheten varför jag känner mig säker på att de inte träffats den senaste tiden.

När du uttrycker det på det viset så är det tydligt att man inte hinner komma varandra så nära på två månader. Jag har hela tiden tänkt att det var fullständigt skitsnack att de bara hördes som vänner.

Kanske tiden får utvisa om jag kan leva med ovissheten eller om jag kommer att kunna lita på honom igen. 
    Du lär märka det. Tänk på att han kan ha henne under annat namn i mobilen. Det är den första åtgärden vid upptäckt otrohet. Om han nu är väldigt ångerfull och lovat att det inte ska upprepas finns det ingen anledning för honom att inte vara transparent. Som att tex låta dig se vart han är på tex Maps. 
  • Anonym (Ö)
    Anonym (W) skrev 2025-06-16 17:33:21 följande:
    Jag tänker lite att kontrollerande inte är hållbart i längden. Dels för att det förstärker ångesten och ?hjärnspökena? och dels för att det egentligen alltid finns sätt att gå under radarn. T ex genom att radera chatt- och samtalshistorik direkt eller dölja sina spår på andra sätt. 
    Ja det är sant. 
Svar på tråden Gå vidare efter otrohet