• ElsaCross

Vi som försöker bli gravida 2025

Har letat som en tok efter en tråd där en liten grupp följer och peppar varandra i den här annars väldigt ensamma processen med att bli gravid. 

Hade varit skönt att bolla symptom, besvikelse, förhoppningar och andra tankar som snurrar månad efter månad. 

Jag är på försök nummer 8 med mitt andra barn, första tog tid pga endometrios. Varje månad är jag helt bergis på att jag är gravid, min Kropp älskar att spela mig ett spratt. 

just nu är jag på äl+ 6 och idag kom molvärken med full kareta och jag verkar inte ha lärt mig något för jag tänker direkt ?åh kan det ha tagit sig? fast det känns såhär varje månad. 

Hur går det för dig? <3

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2025
  • ElsaCross

provar att puffa tråden en gång för att se om någon kanske känner igen sig och vill dela förväntan och längtan här. Annars får jag fortsätta grubbla i ensamhet Hjärta

• Anonym (KlokaLotta)

Så skönt att hitta denna tråd! Försökt i någon måndag med andra barnet. ÄL borde komma om någon dag. Min kropp lurar mig också med alla möjliga gravidsymtom men det är nog mest inbillning. Besvikelsen blir bara större när de negativa testen och mensen kommer men det går inte sluta se alla symtom.

• ElsaCross

Vad kul att du hittat hit, håller tummarna att den här ägglossningen är the lucky one!! 

Jag är äl+9 nu, har diffusa symtom den här månaden, knappt några alls. Men tänker att det kan vara positivt eftersom jag känt så galet mycket ett par månader nu och det alltid blivit mens i slutändan. Hoppas hoppas!! 

• Jullan00

Hej!

Jag och min partner försöker få vårat första barn. Vi är inne på andra cykeln vi aktivt försöker, jag slutade med p-piller dock januari Glad

Denna cykeln har jag använt ägglossningstest för första gången, använder appen Premom där jag skannar av testerna och enligt appen hade jag min ?peak? för tre dagar sedan, så jag är på äl+2. 

Jag har  sedan många år varit lite småorolig att inte få barn, helt obefogat egentligen då jag inte förrän nu börjat försöka och jag är 24 år, men det är min högsta dröm. Hoppas drömmen inte är allt för långt bort!

Hoppas att det går vägen för er denna cykelSkrattande

• Anonym (Lorem)

Kolla annars i delforumet Planerar Barn! Där finns det aktiva BIM trådar att följa :) Jag hittade hit ganska sent i min resa, försökt bli gravid i snart ett år med uteblivet missfall i bagaget, så jag hann bara vara aktiv i BIM maj och BIM juni trådarna innan jag blev gravid (peppar peppar). Men tjejerna är så härliga i dom trådarna, mycket pepp och stöd <3

• ElsaCross

Tack för tips föresten, glömde ju svara på det. 

jag hoppade över till bim-tråden, men för min smak var det lite för mycket aktivitet så jag hade svårt att hänga med. Plussade nu i juli efter 10 månaders försök, hoppas det går/gått bra för er andra också som hann svara här ❤️

• Am2221

fyller 24 i sommar och denna månaden var min och min sambos första försök. igår kväll kom mensen, någon dag tidigare än beräknat. nästa beräknad ÄL är runt 3 augusti. Hade varit kul att dela resan med någon som förstår väntan och förväntan :) 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2025