• Anonym (TS)

Kriminalisera att lägga ut nakenbilder på barn?

Jag blir uppriktigt chockad och förbannad på människor som lägger ut nakenbilder på sina barn på sociala medier. Typ barnen som springer i en vattenspridare på tomten eller badar på stranden/poolen. 

Borde inte folk veta bättre? Borde inte detta förbjudas med kännbara straff. 

• Svar på tråden Kriminalisera att lägga ut nakenbilder på barn?
  • Cheers
    Anonym (TS) skrev 2025-06-13 23:00:51 följande:
    Kriminalisera att lägga ut nakenbilder på barn?

Jag blir uppriktigt chockad och förbannad på människor som lägger ut nakenbilder på sina barn på sociala medier. Typ barnen som springer i en vattenspridare på tomten eller badar på stranden/poolen. 

Borde inte folk veta bättre? Borde inte detta förbjudas med kännbara straff. 

En helt hysterisk inställning.

Jag tänkte just själv nämna hur trevligt det är med nakna små barn i vattenbrynet på stranden. Absolut inget fel med det.
  • Anonym (TS)
    Cheers skrev 2025-06-13 23:06:06 följande:

Jag tänkte just själv nämna hur trevligt det är med nakna små barn i vattenbrynet på stranden. Absolut inget fel med det.
    Måste du ha det på bild på sociala medier? 
  • Anonym (TS)

Måste du se det på bild också? Det är väl en sak att låta sina barn springa nakna på sin tomt och att fota/filma och låta hela världen titta på det. 
  • Jemp

Jag håller med helt. Jag förstår inte de som lägger ut varken naket, när barnet är på toaletten, bajsat på sig eller andra ofiltrerade pinsamheter som är helt respektlöst. 

• Jimmy75

För över huvud taget finns det idag en helt bisarr inställning till det där med att skylta med hela sitt liv. Antagligen skulle jag betraktas som en sur gammal gubbe som är bakåtsträvande. Jag förstår dock inte poängen med att fläka ut hela sitt liv för en bunke random människor, men där har vi hamnat, sådär lagom glorifierat med att så kallade "reality" program, som säkert inte är ett DUUUUUGGGGG regisserade.

"Hej allihopa, jag heter Ingrosso och jag anser att hela mitt liv är SVININTRESSANT och tycker att alla borde titta på det. Det är faktiskt så viktigt att jag gör ett teveprogram om det så att man kan titta på oss dagarna i ända"

Det enda som är sjukare än det är det faktum att så många faktiskt kollar på det.

• Anonym

Vilket i sig är helt ok,  dock vet man inte vilka sjuka ögon som iakttar.

Att lägga ut i sociala medier tycker jag också är totalt käpprätt åt fanders. 
    Ungarna blir äldre, vill de posera nakna på nätet om några år?
    Högst sannolikt inte. 

Finns möjlighet att det fastnar i filtret också och att myndigheterna kontaktas. Känner en familj som råkat ut för det, och passerade bara ett naket barn springande i bakgrunden. 
Svar på tråden Kriminalisera att lägga ut nakenbilder på barn?