Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Jag har varit otrogen.

Skulle råda dig att söka hjälp. Det här är inte bara ett svek mot din partner utan även dig själv och det är viktigt att du bearbetar dina skuldkänslor så att du inte går över i självdestruktivitet. Du behöver förstå dig själv - hur kommer det sig att du i vuxen ålder gör ett så katastrofalt val? Bristande självkontroll? Missbruksproblematik?

Det är också viktigt att din partner, om hen nu väljer att fortsätta med dig, får möhlighet att tillsammans med dig gå till en parterapeut så att ni kan bearbeta det här tillsammans. Vem vet, det kanske kommer ordna sig?

• Lynx123
    Anonym (?) skrev 2025-06-14 12:15:21 följande:
    Bli lurad hade varit sårande ja
    Kalla det vad du vill: bedragen, sviken, förd bakom ljuset, lurad...så klart det är sårande. Där det en gång fanns trygghet och tillit finns det nu bara tvivel och besvikelse.
  • Lynx123
    Anonym (?) skrev 2025-06-14 15:11:04 följande:
    Fast hur kan det vara förd bakom ljuset när han vet hur det ligger till?
    Nu ja. Men inte när hen utsattes för otrohet. Nu vet personen att den blivit bedragen och det är så klart sårande.
  • Lynx123
    Anonym (?) skrev 2025-06-14 18:10:24 följande:
    Så om det hade hänt t framför ögonen direkt när det hände så hade det inte räknats 
    Allvarligt? Vad tror du? ;)
  • Lynx123
    Anonym (?) skrev 2025-06-16 09:48:16 följande:
    Det är ditt resonemang att personen är bedragen för att han inte visste att det hände. Sen fattar jag såklart att din åsikt egentligen är att man är otrogen då också. Men konsekvensen av ditt faktiska resonemang som du förde fram blir så. Så det var inte så genomtänkt och det håller inte.
    Så länge du fattade är det bra. :)
  • Lynx123
    Anonym (?) skrev 2025-06-16 18:19:10 följande:
    Jag fattar att det inte var så genomtänkt av dig att argumentera för att man är bedragen för man inte vet om det. 
    Jag fattar att du förstod vad jag menade så är nöjd med det.
  • Lynx123
    Anonym (Voom) skrev 2025-06-17 22:12:00 följande:

Tack alla.

Vi har pratat ut. Mycket ilska men tog det bra ändå. Fick höra det ena och det andra. Men nu kommer vi jobba framåt. Inte helt bra än men vi kommunicerar i alla fall.

Väldigt många kloka inlägg i tråden. Har fått mig och tänka lite. Har ju läst allt men inte hunnit svara på något.

En sak säger jag i alla. Det var inte värt det över huvud taget.

Bra! Det kommer ta tid men om ni båda vill så kan ni nog greja det här.
Svar på tråden Jag har varit otrogen.