Vad blir du orimligt irriterad över?
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Folk som avslutar sin inlägg med "punkt" Vet inte varför det är en trigger.
En annan sak som är kanske desto mer rimligt att bli irriterad över är när jag uppfattar att människor försöker manipulera mig eller andra. Snappar upp det blixtsnabbt. Antar att det finns något bakomliggande trauma jag inte hanterat, men är faktiskt tacksam över den egenskapen. Triggande förvisso. Fick gå och sätta mig i bilen en gång och kyla ner mig för att jag blev så triggad över en bilförsäljares manipulationer.
Just det här att man förväntas vara tillgänglig hela tiden är också irriterande.
Folk som blir stressade när man inte svarar direkt och det inte handlar om något viktigt är sjukt jobbiga.
Jag kan stänga av mobilen/ha den på ljudlöst när jag till exempel är ute i naturen och vissa verkar anse att de är suspekt.
Livet fungerade innan folk började använda mobil också. Mobiler är bra som säkerhet men man måste inte vara nåbar dygnet runt. Det är helt galet hur folk håller på.
Jag svarar när jag kan och vill om det inte är något viktigt förstås.
Förpackningar!! Tack för påminnelsen.
Den typen av förpackningar som påstås vara återförslutningsbara, typ påläggsskinka. Öppna här står det på ett hörn .... men aldrig i helvete det funkar att öppna. Sedan flera år försöker jag inte ens utan tar fram saxen direkt.
Många tetra-förpackningar med snäpplock där det är stört omöjligt att stänga helt. Jävligt irriterande om produkten skall omskakas innan man häller upp.
Och pet-flaskor där skruvkorken måste sitta fast och vara i vägen när man ska dricka.
Har dessutom noterat att på t,ex BOBs saftflaskor är inte locket fäst vid flaskan.
Bra enligt mig men hur kan det vara olika? Det är ju i båda fallen plastflaskor med skruvkork!
Köpte en gång en sax i ganska hård blisterpack i plast. Den var helt omöjlig att öppna utan hjälp av - en sax!