Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Datorer. Blir irriterad redan innan de börjar krångla. Har gjort ett aktivt val att inte äga någon dator. 

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2025-06-14 20:40:58 följande:

"Tack för insläpp"

Sluta spamma facebookgrupper!

Blir irriterad över att folk blir irriterade över det. Är väl fint och artigt. Något man skulle säga ute i verkligheten.
  • Anonym (A)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-06-14 21:32:44 följande:
    Så du skulle tycka det var helt okej att alla på ICA Maxi vrålar "tack för insläpp" varje gång dörrarna öppnas?  

Same same liksom.... 
    Fast där släpper ju ingen in. Hade nån gjort det hade folk tackat
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2025-06-14 22:21:59 följande:
    Så efter man visat biljetten på bion / konserten skriker man tack för insläpp ?
    Nej, då brukar man nog inte tacka. Men om någon öppnar en dorr, t ex på ica.
  • Anonym (A)

Folk som kommer för tidigt. Artigare att komma försent än att dyka upp tidigare hemma hos någon än vad man har bestämt.

• Anonym (A)

Folk som sär skriver OCH folk som rättar folk som sär skriver. Lika irriterande båda två. 

• Anonym (A)

Folk som tror att dem är skrivformen för dom i alla lägen. 

• Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-06-15 08:57:14 följande:

Kunder som pratar i mobilen i kassan - ofta säger de  inte ens hej till kassapersonalen för de är så HIMLA upptagna med att prata.

Jag pratar ofta i mobilen och i kassan. Jag är där för att handla och för att ha tid att prata i telefon och inte för att interagera med butikspersonal. Irriterande med människor som tycker att alla måste handla på samma sätt som de själva.
  • Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-06-15 09:53:37 följande:
    Ok...då kan vi vara orimligt irriterade på varandra! 😉

För mig handlar det bara om vanligt hyfs men, som sagt, tråden handlar ju just om sådant vi blir orimligt irriterade över så jag inser själv att jag blir överdrivet triggad av det.
    Eller hur, haha. 

Butikspersonalen är tillsagda att vara artiga och får betalt för det. De är inte där som privatpersoner. Alla måste handla och det borde inte vara tvång att det medför social interaktion. Så reglerna om hyfs är lite flytande. Jag pratar i telefonen i kassan men brukar hälsa om dom hälsar.
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?