Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Vad blir du orimligt irriterad över?

TriC skrev 2025-06-14 16:36:05 följande:

Människor som, när de gått med i en ny Facebookgrupp, skriver ?Tack för insläpp!?  Sjukt irriterande. 

Håller med, samt folk som skriver ilskna inlägg om att "nu jävlar lämnar jag den här skitgruppen".
    Det är väl bara att avlsuta medlemsskapet?
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • BeautifulLiz
    Anonym (Jovial) skrev 2025-06-14 22:23:39 följande:

Folk som avslutar sin inlägg med "punkt" Vet inte varför det är en trigger.

En annan sak som är kanske desto mer rimligt att bli irriterad över är när jag uppfattar att människor försöker manipulera mig eller andra. Snappar upp det blixtsnabbt. Antar att det finns något bakomliggande trauma jag inte hanterat, men är faktiskt tacksam över den egenskapen. Triggande förvisso. Fick gå och sätta mig i bilen en gång och kyla ner mig för att jag blev så triggad över en bilförsäljares manipulationer.

Håller med om det där med "punkt" som avslut på en mycket personlig åsikt. Som att personen verkligen markerar att dens åsikt skulle vara fakta.

Dumstrut på. Död
  • BeautifulLiz
    Mayjel skrev 2025-09-01 00:27:15 följande:
    Aha! Måste vara därför som vissa av oss finner ordet så irriterande - för att maten i sig ofta är lite torftig. 

Folk som ska stå och tjata och dividera med personalen i kassan på Ica, samtidigt som köbildningen blir allt längre. Oftast under stressiga vardagseftermiddagar också, då matbutikerna har som flest kunder.

Önskar så att självkassor vore nåt obligatoriskt på samtliga större livsmedelskedjor i vårt land. 
    Jag var på ÖB igår och valde kassan som precis öppnade istället för den med lång kö. (Smet inte före utan passerade på exakt rätt tidpunkt.)

Framför mig stod en liten farbror. När han skulle betala sa han "Jag är medlem, Kalla Karlsson (påhittat namn). Ok, sa killen i kassan och sa att han kunde blippa körkortet. Sagt och gjort, inte medlem.
    Då frågade killen i kassan efter mobilnumret, nej inte medlem... personnumret då? Nix.

"Men jag fick ju medlemsrabatt sist jag var här", säger farbrorn högt så alla inom 15 meter hör.
    "Jag kan hjälpa dig att registrera dig som  medlem", sa killen i kassan.
    "Nej, det skiter jag i", sa farbrorn.

Utöver detta så  hörde farbrorn dåligt och skrek "VAAAAAAA" varje gång killen sa något.

Under denna tid hade den långa kön i andra kassan passerat och kvar stod jag.

DÅ blev jag orimligt irriterad!
  • BeautifulLiz
    Mayjel skrev 2025-09-01 00:27:15 följande:
    Önskar så att självkassor vore nåt obligatoriskt på samtliga större livsmedelskedjor i vårt land. 
    Glömde kommentera detta!

Tycker att självkassor är jättebra och använder dem ofta. Men att göra dem obligatoriska tycker jag vore galet.
    Ibland köper jag saker som är åldersgräns på som t ex energidricka eller nässpray, och då måste jag invänta personal som ibland tar tid. Brukar försöka att komma ihåg att ta vanliga kassan då men ibland så blir det spontanköp eller så har jag dåligt minne. 

Sen tror jag att det skulle bli svårt också med tanke på äldre som har svårt för det moderna och för barn som bara vill köpa lite godis.

Så, ja till självkassor MEN också de gamla vanliga kassorna. 
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?