Anonym (X) skrev 2025-06-20 11:53:00 följande:
Då undrar jag varför man har sådan "vänner" på sociala medier?
Varför följer du människor som är både galna och olidliga? Skaffa dig ett bättre umgänge.
Detta är något jag inte förstår. Det är frivilligt att hänga både här på FL och på sociala medier. Samma med SVT. Om man nu inte gillar det man ser/läser, varför i hela världen fortsätter man? Är det för att man har en stor offerkofta?
Den absoluta majoriteten av mina vänner håller inte på så utan det är några få som tar upp mycket av flödet.
Det är knepigt socialt att ta bort folk, de kommer ju att upptäcka det. Jag har inte många vänner på fb utan det är bara personer som jag faktiskt känner i verkliga livet och då blir det känsligt.
De är för övrigt inte galna som personer men beteendet är galet.
Du kanske har noterat att tråden handlar om sådant som irriterar en orimligt mycket vilket implicerar att man ska skriva om saker som ibland är rätt fåniga och banala att irritera sig på.
Så nej, någon offerkofta har jag inte. Jag använder inte sociala medier särskilt mycket heller.
Du då, hur kommer det sig att du blir så orimligt irriterad på ett inlägg av en anonym person på ett nätforum? Lägger du upp mycket selfies själv?