Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Vad blir du orimligt irriterad över?

Jag blir så sjukt irriterad och provocerad av den otroliga dumhet som det dryper av i många trådar här. Det som är mest irriterande av allt är att jag låter mig provoceras av det och gång efter annan försöker föra en diskussion eller argumentation med dessa människor....som om DET helt plötsligt skulle få dem att ändra uppfattning eller plötsligt fatta det de inte fattat tidigare diskussionen.

• Jimmy75
    Tow2Mater skrev 2025-06-16 01:08:58 följande:
    Varför blir man orimligt irriterad på något som lätt går att lösa med ett enkelt 'ursäkta mig, kan jag få komma förbi"?
    Kanske därför person själv erkänner här att det är något de blir orimligt irriterade på? Tänker att hen själv är medveten om det men än så länge inte hittat någon fungerande strategi för att undvika irritationen. Jag är själv likadan så länge jag uppfattar det som att handla om dumhet eller uppmärksamhet....du vet människor som inte tycks över huvud taget reflektera över att man i ett tätbebyggt samhälle delar ytan med en massa andra människor och därmed kanske borde vara uppmärksam om var man befinner sig i relation till sagda omgivning. Eller i trafiken - kan blir SJUKT irriterad över dumheter där. Snacka om orimligt och onödigt liksom. Det förändrar ju absolut ingenting att jag blir förbannad, så varför bry sig liksom?
  • Jimmy75
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-15 21:45:00 följande:
    Inte bara kan - utan är på riktigt!
    Också skottpengar på de som ligger i typ 90 -100 i ytterfil och vägrar byta tillbaka.
    Ytterfilen är till för omkörning! Kör om och gå tillbaka till högerfil.
    Förra sommaren hamnade jag bakom, och kom till slut om, en kärring som satt och körde 70 på E4 utanför Norrköping!
    Snacka om trafikfara!
    Hon var helt ovetande om övrig trafik. 
    Jag med husvagn och ett gäng lastbilar bakom mg  ... jag kan ju inte bara gå upp i rök liksom.
    Jag hör dig - kunde lika gärna varit jag som skrev det inlägget jag citerade.
  • Jimmy75
    Lynx123 skrev 2025-06-15 21:20:25 följande:

Kom precis på ytterligare en grej jag blir orimligt irriterad över: folk som uttalar utländska ord och platser på deras respektive språk. Typ Gid Michelääää istället för Michelinguiden. Nu blev jag så irriterad bara av tanken att jag inte kan komma på fler exempel.

Eller alla dessa människor som inte bara kan säga "rivet citronskal"....näe zest måste man tydligen säga så att man är lika piffig som den där barfotafjanten (förlåt Ernst nu fick du också en skopa). När jag nu är inne på uttal - nyhetsuppläsare och sportkommentatorer som inte kan uttala Schweiz rätt. Jag köper att det kan finnas variation i allmänheten, men ska du sitta och ha betalt för att babbla om det i teve får du f-n se till att lära dig tala korrekt. Hur man får den stavningen till att låta "sväjts" eller "sväjtj" är helt bortom mig, ändå gör varenda förbannade sportkommentator det. Det är så att jag tycker det är pinsamt att vi är från samma land och talar samma språk....nej vänta, det gör vi tydligen inte.

Reta sig orimligt mycket var det va?

• Jimmy75
    Anonym (grr) skrev 2025-06-16 08:51:22 följande:
    Cyklister som är vanliga snubbar som låtsas att de elitsatstar. Som cyklar ensamma eller i klunga på vägar och blockar all annan trafik. Så man måste ligga bakom deras rövhål i kilometer efter kilometer. 

Har lust att köra om och ta dem med passagerardörren. Tack och lov lite färre nu än när trenden var som störst för några år sen. 
    Jo tack, har en hel flock i trakterna där jag bor - 20 pers som tvunget ska cykla i par som om dom vore en klass förskolebarn som måste gå i par och hålla varandra i handen. Undrar om de kör bil likadant, två i bredd och sedan får hela resten av världen bara flyttar sig när de har sin lilla teater och ska verka så j**la seriösa.
  • Jimmy75
    Toxiclady skrev 2025-06-16 09:10:17 följande:

Folk som inte använder blinkers i rondell

Folk som använder blinkersen FEL i rondellen. "Jag vet, jag blinkar höger när jag kör in i rondellen för då svänger jag ju på det hållet.....och sedan blinkar jag vänster när jag kör ut från rondellen för jag körde ju faktiskt vänster om man ser till vägen jag kom ifrån"  AAARRGHHHH!
  • Jimmy75
    Anonym (Ramström) skrev 2025-06-16 07:27:48 följande:
    Det där är det inte ORIMLIGT att bli irriterad över. Tvärtom. Fullt rimligt.

Det lustiga är att vi använder samma uttryck om "våra" turister: Egyptens gräshoppor.
    Hatten av, kan bara instämma - Äntligen har jag hittat min sorts människor 😄
  • Jimmy75
    Anonym (Mia 2) skrev 2025-06-16 05:08:57 följande:

Jag blir irriterad när de förstör bilder med att räcka ut tungan. På håll ser det ut som om de har en jättestor underläpp. 

Folk som ska göra V-tecknet bara för att de fångas på kamera, trots att sammanhanget uppenbart inte ett SKIT gör det befogat att göra just V-tecknet. Varenda gång jag ser det på Tinder tänker jag "Aaahh, NU fattar jag varför du fortfarande är singel"
  • Jimmy75
    mari123 skrev 2025-06-16 03:42:31 följande:

När jag står i kön på ICA och så ska någon äldre Karen diskutera med kassören! Drar upp ett skrynkligt kvitto och börjar typ gaffla om att det var extrapris på vindruvor förr-förra veckan men man fick betala fullt pris! Jag fattar att man vill rätta till sådant MEN när du är pensionär så välj en tidig förmiddag när butiken är tom INTE rusningstid😡 

Bifalles!
  • Jimmy75
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-15 19:32:52 följande:

De som tankat sin bil, går in för att betala .... men bestämmer sig för att ta en korv och inte flytta på bilen så den blockar en eller två pumpar medan de sitter och trycker korven i nyllet.
    Eller de som parkerar vid eller emellan två pumpar för att få in och köpa dricka, tidning, snus eller vad fan som helst. 
    Parkera någon annan stans - INTE vid pumparna!!!!!! 
    Åter igen - me, myself and I. Tror ni att ni är ensamma här på planeten???

Hahaha! Helt sjukt det här - antingen är du min klon surgubbe, eller är det jag själv som har skrivit dessa saker under ett anonymt alias och sedan glömt bort det. Jag är ju du 😂
  • Jimmy75
    Lynx123 skrev 2025-06-15 09:53:37 följande:
    Ok...då kan vi vara orimligt irriterade på varandra! 😉

För mig handlar det bara om vanligt hyfs men, som sagt, tråden handlar ju just om sådant vi blir orimligt irriterade över så jag inser själv att jag blir överdrivet triggad av det.
    100% Om man nu tycker sig vara så viktig att det bara är man själv som räknas eller räknas MER än andra människor, ja då kan man också se till att hålla sig undan när man ägnar sig åt såna saker. Det är alldeles för lite folkvett nu för tiden.
  • Jimmy75
    Anonym (M) skrev 2025-06-15 13:54:42 följande:

Folk som stannar upp och glor i mobilen mitt i utgången från tåget, framför en rulltrappa, mitt i en ingång - alltså platser där personen står i vägen för andra.

Folk som pratar högt i mobilen eller har mottagaren på högtalare på en tyst buss eller tåg. Jag vill ta mobilen och sula ut den genom fönstret men det gör jag inte. 

Hahaha! Det MÅSTE ju vara tillåtet att bara skjuta dessa personer på fläcken.
  • Jimmy75
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-06-14 13:58:00 följande:

Att allt verkar gå ut på att äta och visa upp sin mat på sociala medier idag. Precis som att livet bara går ut på att stoppa i sig en massa mat och godsaker och göda magen och tillfredsställa smaklökarna. Har vuxna människor verkligen inte mer fantasi än så? Sen att folk överlag blivit så fruktansvärt egoistiska numer. Inte ens de som är släkt och vänner verkar bry sig mycket om varandra.

Folk som alltid måste hänvisa till undersökningar och statistik för att "bevisa" att någon har fel. Varken undersökningar, forskning eller statistik kan "motbevisa" en människas upplevelse och/ eller erfarenhet av något.

Hakar på dig här och nämner de som hänvisar till studier och statistik som de: 1 garanterat inte har läst.
    2. Handlar om korrelation (som de flesta studier gör) men misstolkar det som kausalitet och tar för givet att studien drar ett orsakssamband mellan givna studerade fenomen. Sedan sitter dessa människor (väldigt ofta i såna här forum) och uttalar sig tvärsäkert om kvinnor hit och män dit och alla studier de minsann läst om ditt och datt.
  • Jimmy75
    Anonym (trollmor) skrev 2025-06-14 14:43:39 följande:

Jag HATAR turister. Bor i en liten sömnig stad där det inte händer särskilt mycket vilket passar mig utmärkt. Tills sommaren kommer vill säga...

Vår lilla stad huserar en av landets mest besökta temaparker och den drar hit tyskar, danskar, nederländare, norrmän, stockholmare, fan och hans moster!!!!!

Det blir en invasion i klass med Egyptens gräshoppor. Ingen av dem verkar ha tagit med hjärnan på semestern. Jag har varit med om att husbilar backat i rondeller, backat mot enkelriktat, folk som stannar i rondeller och korsningar för att läsa kartan, folk som campat i lekparker, tyska ungar som använt frysdiskarna på Ica som klätterställningar.

De beter sig som om hela stan är en enda stor semesteranläggning och att vi som bor här finns till för turisternas nöje och bekvämlighet. ÅK HEM FÖR HELVETE!!!

Inte bara turister....så fort det är lågpris någonstans beter sig folk i allmänhet som f***ing boskap. Där lågpris tar vid verkar hjärnan ta slut - typ black friday, GeKås (Ullared). Om det är någonstans det finns "temporary insanity" så är det ovan nämnda ställen.
  • Jimmy75
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-14 17:03:12 följande:

Holy fuck - dont get me started ....
    Som nämnts tidigare, "mobilhygien". Främst de som har högtalarfunktion så man tvingas höra båda ändar av konversationen. Dessutom ser det otroligt löjligt ute att gå och hålla telefonen som en smörgås i handen.
    Folk som tror de är ensamma i världen - de som stannar mitt på vägen för att de inte vet vart de ska. Åk för i helvete åt sidan och ta reda på rätt väg.
    Personer som med sin kropp och en kundvagn kan blockera en hel gång på Ica.
    De som träffar bekanta och står och pratar och blockerar andra kunder.
    De som är ute i naturen och inte tar med sig sina sopor
    Alla som bara är me, myself and I

Listan kan göras betydligt längre.......

Instämmer i ALLT uppräknat här - newsflash, du är inte ensam i världen liksom, ta ditt skit till sidan och låt inte alla andra falla offer bara för att DU står framför kassörskan och först då kommer du på snilleblixten att du kanske skulle ta och leta upp din plånbok. När du kör fram till kassan kan det ju inte komma som en överraskning att du snart kommer behöva ditt kort, eller vad du nu betalar med - ha det redo eller ställ dig inte där.
  • Jimmy75
    burleskburkläsk skrev 2025-06-15 06:48:29 följande:

Folk som blånekar nåt den sagt eller gjort, även ifall du har bevis så nekar den det då den nekade från första början och inte vill bli sedd som lögnare.

Vuxna män som inte kan be om ursäkt och medge att vad den sade eller gjorde var jävligt fel och att det aldrig kommer att upprepas.

Folk som vispar runt med tungan utanför munnen när de koncentrerar sig.

Folk som jag kallar för mouth-breathers, de har munnen vidöppen hela tiden, vet inte hur korkade dessa är men de ser jävligt korkade ut!

Folk som säger att de alltid har rätt, även fast du vet att de har 100% fel och försöker att rätta dem så går det inte för de "vet" att de har rätt!

Män som i chattar skriver dåliga saker om kvinnor för att de är just kvinnor och samma individer står bakom andra män enbart för att de är just män...det mest patetiska och omanliga jag stött på.
    Jag vet att dessa personer skyller sitt sexlösa och tragiska liv på kvinnor...felet är de själva men i stället för att rätta till sina fel och skaffa sig en kvinna så skall det läggas skuld på alla kvinnor!

Inställda tåg!
    Nu får det fanimej vara nog!

Priser på choklad.
    Brukade för ca fem år sedan köpa 2st 200g choklad på Lidl för ca 25 kronor, idag kostar ett ca 35 kronor, det är ca 70 kronor för två.

Vuxna individer som går runt i allmänheten och stinker svett, att ens lämna hemmet i ett sånt tillstånd borde vara straffbart! 🤣

Personer som säger "ryck upp dig" till någon istället för att fråga hur personen mår när det är så uppenbart att den mår riktigt jävla dåligt.

Skrev massa fler men suddade, det blev bara för mycket, finns mycket att störa sig på! 🙈

Hahaha så jäkla träffsäkert. Jag har alltid sagt att jag är en sur gammal gubbe, men att det fanns så många som i tysthet retar sig lika mycket som jag gör var en överraskning.
  • Jimmy75
    Anonym (Hänsyn) skrev 2025-06-16 12:05:52 följande:
    3: De har troligen inte ens läst själva studien, utan en populärvetenskaplig artikel om studien, där alltså en journalist som i bästa fall har en kandidatexamen i ett helt annat ämne, sitter och tolkar för läsaren vad studien kommit fram till. 
    Exakt!
  • Jimmy75

Mig själv - jag gjorde just exakt det jag längre upp i tråden konstaterat att jag avskyr. Stod i kassan och skulle betala och insåg att jag inte hade tillräckligt mycket pengar på mitt betalkort och fick med ett gäng efter mig i kön ställa mig och föra över pengar till kortet för att kunna betala. Låt gå för att det tog kanske 20 sek men jag hade själv blivit vansinnig om jag stått längre bak i kön 🙈

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?