Anonym (trollmor) skrev 2025-06-14 14:43:39 följande:
Jag HATAR turister. Bor i en liten sömnig stad där det inte händer särskilt mycket vilket passar mig utmärkt. Tills sommaren kommer vill säga...
Vår lilla stad huserar en av landets mest besökta temaparker och den drar hit tyskar, danskar, nederländare, norrmän, stockholmare, fan och hans moster!!!!!
Det blir en invasion i klass med Egyptens gräshoppor. Ingen av dem verkar ha tagit med hjärnan på semestern. Jag har varit med om att husbilar backat i rondeller, backat mot enkelriktat, folk som stannar i rondeller och korsningar för att läsa kartan, folk som campat i lekparker, tyska ungar som använt frysdiskarna på Ica som klätterställningar.
De beter sig som om hela stan är en enda stor semesteranläggning och att vi som bor här finns till för turisternas nöje och bekvämlighet. ÅK HEM FÖR HELVETE!!!
Inte bara turister....så fort det är lågpris någonstans beter sig folk i allmänhet som f***ing boskap. Där lågpris tar vid verkar hjärnan ta slut - typ black friday, GeKås (Ullared). Om det är någonstans det finns "temporary insanity" så är det ovan nämnda ställen.