Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Vad blir du orimligt irriterad över?

Våp, som inte kan ta egna beslut utan måste diskutera och fläka ut sina problem på social media, när det enkelt kunde ha lösts med enkel kommunikation. Som inte vågar stå för sina åsikter utan måste ljuga, annars så blir någon sur. Ja, det är ju klart bättre att du mår dåligt och måste ljuga.. Om du inte kan diskutera med dina vänner, då är ni nog inte så bra vänner ändå.

• Virriga Vera

När man skänker bort saker och säger, du får det här men du MÅSTE hämta det senast xx.

Sedan dyker puckona inte upp. Man ringer eller skickar sms med påminnelse. De hör av sig några dagar senare och skall hämta grejorna och blir skogstokiga när man kastat/skänkt till annan.

• Virriga Vera
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:13:13 följande:
    Dumeter, de jämför sig väl inte med hur folk såg ut förr heller.

Jag minns från barndom de flesta kvinnor 40+ med permanentat hår och rockklänning. Ska jag jämföra mig med dessa, eller med övriga jämnåriga tycker du?
    Man jämför sig inte med någon, utan man hör vad andra säger till en.....

Jag tycker att jag ser exakt så gammal ut som jag är, men nästan alla andra drar gärna ifrån 10-20 år...
  • Virriga Vera
    Anonym (Hänsyn) skrev 2025-06-20 10:03:14 följande:
    Jag brukar få höra "Du måste ha varit jätteung när du fick barn!" under många år. Senast var bara häromveckan då en ny kollega utbrast detta, när vi pratade om skolavslutning och student och jag sade att min näst äldsta tog studenten (jag var 26 när hon föddes). Kollegan hade trott att jag var max 35. De flesta gissar 10 år yngre, så mycket som 15-20 har inget trott, däremot. Skrattande
    Jag tror att de som gissar 20 år yngre ser mig när jag absolut inte har synkat åldern med mitt uppförande. Jag är 67 men kör motorcykel, åker på träffar och är ganska laidback och obrydd.
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?