Inlägg från: Tobben |Visa alla inlägg
  • Tobben

Vad blir du orimligt irriterad över?

Jag irriterar mig på appar som utvecklas till det sämre och appar som inte fungerar. Är det så extremt svårt att få vardagsteknik att fyngera?

En annan sak är bilister som skapar köer helt i onödan. T ex de som tror att det är stopplikt i alla cirkulationsplatser så de stannar även om det är helt tomt på bilar.

• Tobben
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-12-21 20:44:25 följande:

Människor som måste skaffa hund utan att kunna hantera dessa. Det går oftast ut över hunden och omgivningen. 

Jag förbryllas av att det finns ett sådant hundintresse i varenda svensk stad jag besöker. Ouppfostrade hundar och hundbajs överallt.
    Vad är poängen?
    Är de så rädda för att vara ensamma och så dåliga på att behålla vänner?
  • Tobben
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-12-23 15:35:40 följande:
    Många har hund som en "integritetsförlängare" eller för att ge sken av att ha en hund som vakar över sina ägare. Många är rädda för att gå ut sent på kvällen, men med en hund har de en "ursäkt" som för omgivningen ser helt "legitim" ut. Men vet inte hur många gånger jag sett ägare till en hund låtit den skita ute i parker och skogsdungar/ stigar och vägar där folk ska gå utan att plocka upp efter dem. Sådant gör mig så förbannad, då det är sådan brist på respekt för andra människor. Folk ska inte behöva gå och trampa i hundskit.

Sen irriterar jag mig på hundägare som menar att alla som hunden skäller på är "suspekta typer" för att hundar "känner av sådant". Säg det till en lättstött person och hundägaren kan åka på en propp.
    Tänk vad skönt det vore att "go bananas" och skälla ut hundägare som har sådana hundar och skylla på att de är suspekta typer och att det är något man känner på sig. 😄
  • Tobben
    Anonym (Vantrövling) skrev 2025-12-29 10:35:56 följande:

De osannolikt efterblivna personer som spottar ut snuspåsar i karuselldörren in på mataffärn, så att dessa dels trampas in i gallret av de som går in och dels orsakar stopp på hela dörren rätt ofta.

Dessa behöver konsekvenser och om jag ser en som spottar där kommer jag antingen att skälla ut personen genom halva butiken eller bara skugga dem och vandalisera deras fordon samt efterlämna en lapp med "så går det när man spottar snus i en svängdörr".

GRRRRRR!

Jag stör mig på ett bredare sätt på nikotinister. Hur de skräpar ner både på marken och i luften utan att bry sig.
    Vidrigt!
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?