Ordningen i hemmet är en sån där grej som ofta får kärleken att sina och man går isär. Kanske särskilt när kvinnan är mer ordningsam än mannen. Nu verkar det vara tvärt om i ditt fall, då är oddsen faktiskt bättre, på faktiskt rent hormonella grunder. Googla lite på "John Gray" som varit äktenskapsrådgivare i typ 30 år och forskat på kvinnor å män ända ned till hormonella nivåer, hjärnskanning osv..
Men hur stor är skillnaden mellan er? Det du tycker är kaotiskt kan någon annan tycka vara helt okej. Finns ju grader i helvetet. När jag kommer hem till någon med en perfekt ordning, så kan jag känna mig som en elefant i porslinsbutik, tycker inte det är hemtrevligt. Men jag har också träffat några kvinnor där det bokstavligen varit som att komma hem till Morran å Tobias, berg av mer än veckogammal disk osv.. Men jag ser också att de med lite kaos hemma oftast är mindre neurotiska, saker som försenade/inställda tåg, punka på bilen, helt rnkelt när saker skiter sig klarar de bättre med ett större mått av lugn. De är ju mer van att rodda i kaos. Jag är rätt säker på att oddsen är rätt stor att hon gillar dig mer om du håller lite ordning och är det nåt män gillar, så är det att vara omtyckt. Att lyckas med saker höjer mäns testosteron. Men är det så illa att du börjar klaga på henne, då funkar det inte.