Varför hjälper inte fritids till
min son har precis avslutat förskoleklassen och går nu på sommarfritids ett par veckor till tills jag får semester. Sommarfritids ligger på ett annat ställe och har blandat med personal från hans vanliga fritids och från andra fritids i kommunen. Många nya barn också. Min pojk är lite känslig för förändringar vilket jag även påtalat för personalen där.
veckan som har varit har inte varit rolig. Sonen har inte velat göra de aktiviteter som erbjuds pga osäkerhet, under terminerna har det inte varit problem att göra något. Han vill inte gå ut när de är inne, vill inte gå in när de är ute, vill inte gå och äta i matsalen. Ja ni hör ju.
Under den här veckan har han även kissat på sig flera gånger då han känt sig osäker och inte vågat gå på toaletten, han har tömt hela blåsan så det blivit väldigt blött, sen har han inte velat ta emot hjälp att byta vilket har resulterat i att han fått gå nedkissat. Förstår att personalen inte kan tvinga honom, men känns inte bra i mammahjärtat att han ska gå blöt och att alla barn ska se.
Min son har till och med bajsat på sig en gång den här veckan vilket inte har hänt på flera år, han säger att han inte vågar gå på toan där vilket jag förmedlat till personalen, personalen säger att det inte finns någon lösning på detta. Jag frågade om det kunde vara ok att sonen får kissa i någon buske på gården, men det går absolut inte för då kommer alla barn göra så enligt de. Hur ska man tänka? Känns inte kul att lämna honom där när det blir såhär. Kan man vabba för en sån här sak?