LVU- reseförbud?
Hej,
Jag är 19 år gammal och tog studenten för några veckor sedan. I april blev jag hemlös efter min mamma kasta ut mig och i maj blev jag tilldelad en lägenhet från ett stödboende genom socialtjänsten (det var också mycket fysisk våld i hemmet). Jag har en pojkvän och vi är distans eftersom hans familj flyttade til usa. Jag har väldigt god kontakt både med han och hans familj och hans pappa köpte faktist en flyggbiljett åt mig innan allting hände. Min planerade resa är sent i juni och jag ska vara borta i tre veckor, jag skå besöka olika universitet eftersom jag tänker plugga i usa nästa år. Jag fick att veta av min socialsekreterare att jag bara fick åka i en vecka och att hon inte kan godkänna tre. Om jag åker så förlorar jag lägenheten men hon berätta att jag kan kanske få en ny när jag kommer tillbaka men måste hitta någonstans att lämna mina grejer. Jag vet inte vad jag ska göra eftersom boendet när jag ska besöka de olika unvirsiteten redan är bokade (har redan betalat) och jag tycker synd om min pojkväns pappa eftersom flyggresor kostar väldigt mycket. Jag är också ledsen för att jag inte har möjligheten att spendera mycket tid med min pojkvän förutom på sommaren och jag har mått väldigt dåligt på det sistånde för jag har känt mig ensam. Det här är det enda jag har sett fram till på flera månader och jag känner mig verkligen bara så hopplös. Jag är väldigt tacksam för all hjälpen jag har fått och är ju väldigt priviligerad att ha ett tryggt hem.