• Jimmy75

Jag vill så gärna ha sex :(

Något jag har lagt märke till i den här typen av trådar....inte bara om sex, utan för över huvud taget olika situationer där människor tycker att livet inte blev som de hade önskat....det är att de alla uttrycker en önskan om något annat och sedan beskriver olika hinder som de upplever stå i vägen för att få vad de vill ha.....men jag ser inte någon som är beredd att kliva utanför sin bekvämlighetszon. Grejen är den att om man gör som man alltid gjort kommer man få samma resultat som man alltid fått.

Det spelar ingen roll hur uthållig jag är, eller hur tidigt jag går upp.....så länge jag envisas med att bara vända mig västerut så kommer jag aldrig få uppleva en soluppgång.

• Jimmy75
    Anonym (A) skrev 2025-06-29 14:31:38 följande:
    Håller med, många verkar inte acceptera att det inte finns några genvägar. Man måste göra jobbet själv, även om det är tufft.
    Ja, och ingen tvekan om den saken. Det kan vara skitsvårt med den typen av förändringar där man måste utmana sig själv så. Men för att ta ett citat ur TV-serien "Scrubs" Nothing in this world worth having comes easy.
  • Jimmy75
    Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 15:46:03 följande:
    Ja frågan är vart.... jag har inte kommit på något :/ annars älskar jag att umgås med människor och hitta på saker. Det svåra är att träffa dom från första början.
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2025-06-29 14:11:41 följande:

Sen finns det ju forum (dejtingappar) och hemsidor. Sedan är det viktigt hur man presenterar sig. Sköta hygienen, ha hela och rena kläder, vara fräsch och ha koll på ekonomin mm. Även vara intresserad av den andra personen och inte enbart prata om sig själv. Oavsett om det är en vän, KK eller partner. 

Dejtingappar är omöjligt för 80-90% av männen. Jag har varit aktiv på allt som finns och inte fått en enda matchning på flera år i princip.Jag är personligen övertygad om att det är mitt utseende som är problemet och alltid har varit. Det kan jag inte göra något åt tyvärr. Tjejer gillar inte korta smala killar helt enkelt. Och jag ser inte bra ut i övrigt heller. Jag var väldigt aktiv när jag var yngre och var med på typ allt jag blev inbjuden till men det ledde aldrig till något.

Har du några förslag på vad jag bör göra?

Alltså jag fattar att det är skitsvårt, men du MÅSTE på något vis ändra din inställning till det här. Jag köper att det kan vara antingen en underlättande eller försvårande faktor det här med utseendet, men det är INTE det som avgör, punkt. Men så länge som du är övertygad om det så är det så.

Jag har sett tillräckligt många män som definitivt inte skulle haft relationer med de kvinnor de har om utseendet var avgörande. Kan ju låta elakt men jag inkluderar mig själv i den gruppen. Om utseende var avgörande eller ett hinder skulle jag fortfarande vara singel och aldrig ha träffat någon. 

Fundera på varför du vill lägga någonting så betydelsefullt för dig helt utanför din kontroll. För om det nu skulle vara sant som du säger att det beror på att du är kort och smal så är det ju kört....om det är sant det du säger kan du ju lika gärna lägga ner då eftersom du inte kan ändra på din längd. Problemet är att det innehåller en psykologisk sekundärvinst i att tänka så....det ger dig nämligen en ursäkt för dig själv att inte fullt ut göra det där jobbiga eftersom "det ändå inte är lönt".

Testa att lyssna på detta.....men inte bara slölyssna på. Ska det vara lönt behöver du lyssna ordentligt och reflektera över vad som sägs. Däremot behöver du absolut inte lyssna på hela på en gång. Går bra att lyssna typ en kvart åt gången och hellre göra det ordentligt innan du går vidare.

open.spotify.com/episode/0k2sBDGSIDND2lYl10vsT6

• Jimmy75
    Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 16:28:12 följande:
    Det kan vara så, men jag ser ärligt talat ingen kille som påminner om mig på stan som går runt och håller en tjej i handen. Kan inte minnas att jag gjort det någon gång. 

Ja dom senaste åren så har jag inte träffat så många nya människor och mitt självförtroende är i botten efter alla misslyckanden i yngre år. Jag har fått höra så många kommentarer av tjejer i mitt liv som jag knappt vill skriva. Och samtidigt så ser vi den andra killen här i tråden som blir nobbad p.g.a att han saknar erfarenhet av sex. Jag gör nästan det då jag inte haft sex på 15 år.
    Jag hoppas du tar det här på rätt sätt, men vad du ser på stan räknas inte. För att förtydliga det där vad du ser på stan räknas inte. Du kommer nämligen se det som bekräftar din uppfattning. Du skulle kunna stirra rakt på ett par där mannen matchar dig utseendemässigt och du skulle inte se det, eller skulle du uppfatta honom som längre eller på annat vis mer attraktiv än dig - vi ser det som upptar vårt fokus och det som bekräftar vår idé av det som är sant. Det som däremot utmanar vår uppfattning kräver VÄLDIGT mycket mer för att vi ska uppfatta det....antingen att det händer avsevärt fler gånger än det som bekräftar vår bild, eller att det är väldigt mycket starkare.
  • Jimmy75

Vad VILL du? Vill du ha ett annat resultat, eller vill du fortsätta ge dig själv ursäkter? Vilket du än väljer är helt okej för mig, men svaret på ovanstående avgör hur du ska gå vidare.

Lägg 40 minuter på att kolla på nedanstående. Därefter kan du komma tillbaka hit och påstå att dina förutsättningar är en alltför brant uppförsbacke

">

O
    m du sedan kan sträcka dig så långt så att du iallafall leker med tanken att det kanske ändå går att ändra på saker så kan du lyssna på nästa klipp också. Totalt kostar det ovan och det nedanför 70 minuter av ditt liv (tiden det tar dig att läsa här inkluderat)

">

Svar på tråden Jag vill så gärna ha sex :(