• Anonym (A)

Mår dåligt av min partners kvinnliga kollega

Min partner har en kvinnlig kollega som är mycket yngre. Hon är 25 och han är 38. Tydligen kommer de väldigt bra överens. De brukar gå iväg och äta lunch på något ställe, bara de två. De pratar mycket och han brukar hålla upp dörren åt henne ibland. Mår illa av detta, gillar han henne eller vad tusan? Fick höra detta av en vän som håller till i samma byggnad som har sett detta. Har inte tagit upp detta med honom men det känns inte kul. 

• Svar på tråden Mår dåligt av min partners kvinnliga kollega
  • Anonym (L)

Hade du känt samma sak om det var en kille? Eller är det bara kvinnor han inte får ha en bra arbetsrelation med?

• Anonym (Betty)
    Anonym (L) skrev 2025-06-16 21:30:16 följande:

Hade du känt samma sak om det var en kille? Eller är det bara kvinnor han inte får ha en bra arbetsrelation med?

Hade det varit en kille hade det antagligen inte varit en hemlighet för ts. Då hade hon nog inte fått höra på omvägar av en vän att han stack iväg och åt lunch med någon 
  • Anonym (L)
    Anonym (Betty) skrev 2025-06-16 21:41:11 följande:
    Hade det varit en kille hade det antagligen inte varit en hemlighet för ts. Då hade hon nog inte fått höra på omvägar av en vän att han stack iväg och åt lunch med någon 
    Så hennes kompis har alltså spionerat på dessa två och sedan rapporterat till TS?

Finns kanske en anledning till att han inte sagt något, med tanke på TS reaktion. 
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (L) skrev 2025-06-16 21:30:16 följande:

Hur naiv och godtrogen får man vara??
  • Anonym (Erfaren_man)

TS, eftersom din partner givetvis är intresserad / förtjust i sin kvinnliga arbetskamrat, så vet du nu att han inte är den man du ska leva resten av ditt liv med. Ja, han är intresserad. Män är inte sådana mot kvinnor utan att vara attraherade av dem. 

• Anonym (Tillitsproblem)

De flesta har både kvinnliga och manliga kollegor och det går ju inte att bara ?umgås? eller samarbeta med kollegor av samma kön. TS, tror du inte att problemet ligger mer hos dig? Varför kan du inte lita på honom? Har det hänt nåt tidigare som gör att du blir osäker och inte kan lite på din partner? Prata med din kille och förklara hur det känns men anklaga inte eftersom han gör inte nåt fel alls. 

• Anonym (Ruter dam)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-17 07:28:54 följande:

TS, eftersom din partner givetvis är intresserad / förtjust i sin kvinnliga arbetskamrat, så vet du nu att han inte är den man du ska leva resten av ditt liv med. Ja, han är intresserad. Män är inte sådana mot kvinnor utan att vara attraherade av dem. 

Ja och nej. Jag har flera manliga kollegor som har tagit mig till lunch ensam men de är ofta upptagna huskatter som bara är glada över att kunna bolla tankar och privatliv med en kvinna som tänker mer som de själva.

Någon är säkert lite intresserad men en annan hade blivit helt bestört om jag skulle agera sexuellt på något sätt.
  • Anonym (Xcip)

Stoppa det direkt. Vi män håller inte på sådär om vi inte är intresserade 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Ruter dam) skrev 2025-06-17 07:40:09 följande:
    Ja och nej. Jag har flera manliga kollegor som har tagit mig till lunch ensam men de är ofta upptagna huskatter som bara är glada över att kunna bolla tankar och privatliv med en kvinna som tänker mer som de själva.

Någon är säkert lite intresserad men en annan hade blivit helt bestört om jag skulle agera sexuellt på något sätt.
    Generellt så tror ni kvinnor ofta att män fungerar på samma sätt som ni själva gör. Men så är det inte. Män ägnar sällan kvinnor sådan uppmärksamhet utan att vara attraherade. 
Svar på tråden Mår dåligt av min partners kvinnliga kollega