-
-
Svar på tråden Hjälp Min katt
-
Först och främst borde du klippa ner honom så han inte kan slicka i sig så stora mängder hår att han får stopp i tarmen. De flesta katter tycker att det är skönt att bli av med den långa pälsen, speciellt på sommaren. Sen är katter vanedjur. Du får nog bestämma dig för om du ska ha honom ute regelbundet eller om han inte ska gå ut alls. Försök aktivera honom mer inne och kanske installera feromon-adapter för att lugna honom. Det handlar sällan om själva utevistelsen, utan om stimulans. Alternativet är väl omplacering till någon som antingen kan ta ut honom i sele eller som bor tillräckligt trafiksäkert. Ett sista alternativ är väl att själv flytta ut på landet, men det är ju rätt extremt. Och nu vet jag inte hur ditt barn är, men som hundägare är fyra promenader om dagen standard, ungen får helt enkelt följa med, det är en del av den dagliga rutinen. I alla fall två av promenaderna när jag är ensam.
-
Tror att katter kan hantera sin päls. Däremot kan en ny medlem i familjen ställa till problem. Från att varit ert 100% uppmärksamhet har det landat en bebis.
Just ragdolls är kända för en go-easy attityd och är en ras som känns som att de går på Valium.
Perfekt katt för den som vill klappa och mysa och ha en familjekatt.
Jag hade personligen valt en mer ....äventyrlig katt, en bondkatt.
Har uppfödning av ragdolls i familjen och de är verkligen onödigt söta.
Jag har stått emot hittills......