Inlägg från: Anonym (ML) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ML)

Hjälp Min katt

Jag behöver hjälp med min katt.  jag har en 5-årig Ragdoll. Jag har totalt två katter. Den 5-åriga är van vid att gå ut i koppel. Vi har gjort detta i cirka 5 år. Innan jag fick barn, när jag var ledig, tillbringade jag alltid tid med honom ute, inte konstant, men närhelst han ville gå ut. Nu har jag en 2-årig dotter, och vi kan förstås inte gå ut hela tiden längre. Han blir stressad när han inte kan gå ut. Han slickar sig. När jag väl tar ut honom vill han efter en stund gå ut igen, och om han inte kan, slickar han sig av stress. Jag släppte ut honom i trädgården själv två gånger; vi bor på fjärde våningen i ett flerfamiljshus. Efter en timme gick jag för att hämta honom, och han var glad i trädgården. Andra dagen, eftersom barn har jagat honom, sprungit han ut på vägen och gömt sig under en bil. Han är inte medveten om farorna på gatan; han vill springa framför bilar. Jag har funderat på om jag kanske bara ska sluta ta ut honom helt; han kommer så småningom att vänja sig, och det är bättre än att något händer honom. Jag vill inte heller att han ska vara stressad när han inte går ut. Han har genomgått fyra tarmoperationer på grund av hårbollar. Jag vet inte vad jag ska göra. Hjälp mig 
Svar på tråden Hjälp Min katt