Anonym (Öh) skrev 2025-06-17 12:41:56 följande:
Instämmer.
sen är det inte säkert att exet beter sig så som han sagt. Ett barn med npf som inte verkar träffa sin pappa speciellt ofta mår givetvis bättre om mamman är med vid möten och utflykter.
försök ha öppet sinne för att lära känna mamman och barnet så ni kan skapa en trygghet för alla inblandade, detta främjar framtida umgänge.
ps vad är det för dålig förälder som flyttar 10h flygresa bort från sitt barn (med special behov) och sen snabbt börjar bilda familj med någon annan där?
Vem har sagt att det var han som lämnade dom genom att flytta 10h flygresa bort? Varför tar man förgivet att det är mannens fel alltid? Han kanske var den som tog initiativet att vilja göra slut med henne som ledde till skilsmässa ja, men det är inte han som valde att resa bort. Det gjorde hon. Inte min make. HON. Och han vill finnas där för barnets skull, har jag nämnt förut. Men hennes resonemang är då att dom ska fortfarande vara tillsammans om det ska vara så. Och varför ska han behöva bli tvingad till det? Tänk om det var omvända roller att mannen tvingar kvinnan till förhållande för att se sina barn dagligen?
Och när är det då rätt tid för att träffa någon ny person som småningom leder till fler barn? Ska min make eller andra personer som varit i förhållande och fått barn förut i fråga, förbli barnfria tills deras ex säger att det är okej? Eller innan deras ex får barn med någon annan person? Samt om det är så snabbt att bilda ny familj med mig, hur lång tid skulle han ha väntat? 10 år? 20 år? Våran graviditet var inte ens planerad men vi accepterade den när den kom och välkomnade våran överraskning .