• Anonym (Kvinnan)

Sexlust/goslust

Hej,
    Jag har ett problem med min man sedan 15 år tillbaka. Jag tycker om att gosa, typ en kram eller en puss. Men varje gång som jag kramar honom så gör han det sexuellt. Han vill alltså ha sex. ibland vill jag kramas utan sex, men blir det inget sex så vänder han sig bort och känner sig avvisad. Normalt har vi sex 2-3 gånger i veckan. Och däremellan skulle jag vilja gosa, utan att det leder till sex. Jag har provat såklart, men han har inget behov av gos utan så fort jag rör vid honom så ser han det som en invit till sex, och säger jag att jag bara vill gosa så blir han sur. Jag vågar tex inte ligga nära honom på nätterna för jag är rädd att han ska se det som en invit till sex. samma gäller på morgonen. Detta har gjort att jag håller mig borta de gånger jag vill mysa och inte vill ta sex. Jag har pratat med honom om detta, men han verkar inte ha något behov av gos, men ett väldigt stort behov av sex. Detta gör att han fortsättningsvis blir sugen på sex när jag kommer nära, och alltid blir han besviken om det inte blir sex. Är alla män såhär? När jag säger att jag behöver gos också, och att det känns som han blir besviken om det inte blir sex så blir han långsur och håller sig undan mig helt. Jag har provat att aldrig neka honom sex, för att se om hans behov har någon övre gräns, och om han kan tänka sig gosa efter den är nådd, men gränsen verkar ligga omkring 1-2 ggr/dag. Jag orkar inte det. 
  • Svar på tråden Sexlust/goslust
  • Anonym (LeRoi)

Jag förstår att du inte orkar flera gånger varje dag. Ha ha. 

Jag gillar att gosa med min fru, att kramas, pussas, kyssas, smeka kroppen, även brösten, men undviker fifi. Hon gillar inte när jag rör henne sexuellt om det inte är läge. Jag förstår henne på sätt och vis, men tycker att det är tråkigt att jag inte får njuta av hennes kropp. Måste respektera det. Vi har okej sex en gång i veckan.

Man kan väl bara gosa utan att ha sex, säger hon. Men hon gör aldrig det. Det är alltid jag som tar initiativet i soffan eller köket. Hon håller handen när vi är ute och går, där är gränsen. Och pussar mig hej då. Kysser mig aldrig.

Vi har helt enkelt olika behov och olika gränser. Jag försöker balansera det så att hon inte ska känna sig obekväm, men ändå veta att jag åtrår henne.

Någon gång har hon sagt att hon tycker om att jag tar initiativ. Men inte för mycket. Häpp.

• Anonym (Kvinnan)
    Anonym (LeRoi) skrev 2025-06-17 14:07:48 följande:

Jag förstår att du inte orkar flera gånger varje dag. Ha ha. 

Jag gillar att gosa med min fru, att kramas, pussas, kyssas, smeka kroppen, även brösten, men undviker fifi. Hon gillar inte när jag rör henne sexuellt om det inte är läge. Jag förstår henne på sätt och vis, men tycker att det är tråkigt att jag inte får njuta av hennes kropp. Måste respektera det. Vi har okej sex en gång i veckan.

Man kan väl bara gosa utan att ha sex, säger hon. Men hon gör aldrig det. Det är alltid jag som tar initiativet i soffan eller köket. Hon håller handen när vi är ute och går, där är gränsen. Och pussar mig hej då. Kysser mig aldrig.

Vi har helt enkelt olika behov och olika gränser. Jag försöker balansera det så att hon inte ska känna sig obekväm, men ändå veta att jag åtrår henne.

Någon gång har hon sagt att hon tycker om att jag tar initiativ. Men inte för mycket. Häpp.

Men vad förväntar du dig av din fru ?efter? detta? För min del kommer detta mys, alltså mys i form av kyssar eller smek alltid leda till att han vill att vi har sex. Om inte på en gång så till kvällen. Om jag då säger att jag bara vill mysa menar han att jag gett honom falska förhoppningar genom att inte säga ifrån på en gång när vi ?mös?. Så från hans sida ska mys alltid leda till penetration, och orgasm för hans del då. Jag själv har svårare att komma så det brukar han sällan orka med. 
  • Tom Araya

Vad mer exakt menar du med "gör han det sexuellt"?

Jag smeker och masserar ofta min kvinnas rumpa och bröst när vi "gosar", utan att det behöver leda till sex.

Ibland masserar jag t.o.m. hennes kön (utanpå kläderna) i syfte att göra henne upphetsad, fast jag inte avser ha sex just där och då.

• Anonym (Kvinnan)

Det jag menar är att han blir sur om det inte leder till sex. Vi har ju barn, så det blir ju oftast till kvällen han förväntar sig sex. Säger jag att jag inte vill gå hela vägen, alltså penetration och orgasm för hans del så vänder han sig om och sover. Inget Sex, inget mys! 

• Anonym (Kvinnan)
    Tom Araya skrev 2025-06-17 14:22:14 följande:

Vad mer exakt menar du med "gör han det sexuellt"?

Jag smeker och masserar ofta min kvinnas rumpa och bröst när vi "gosar", utan att det behöver leda till sex.

Ibland masserar jag t.o.m. hennes kön (utanpå kläderna) i syfte att göra henne upphetsad, fast jag inte avser ha sex just där och då.

Jag råkade svara på ditt meddelande i separat inlägg 🙂
  • Anonym (LeRoi)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-06-17 14:23:54 följande:

Det jag menar är att han blir sur om det inte leder till sex. Vi har ju barn, så det blir ju oftast till kvällen han förväntar sig sex. Säger jag att jag inte vill gå hela vägen, alltså penetration och orgasm för hans del så vänder han sig om och sover. Inget Sex, inget mys! 

Ja, jobbigt problem det där. Jag kan också verka sur om vi inte ligger, men jag försöker verkligen att inte spela det spelet, förstår att det bara gör henne mindre intresserad av sex. 

Men precis som en annan här i tråden så gillar jag att krama hennes bröst och mer, utan att jag för den skull förväntar mig sex. 
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (LeRoi) skrev 2025-06-17 14:29:42 följande:
    Ja, jobbigt problem det där. Jag kan också verka sur om vi inte ligger, men jag försöker verkligen att inte spela det spelet, förstår att det bara gör henne mindre intresserad av sex. 

Men precis som en annan här i tråden så gillar jag att krama hennes bröst och mer, utan att jag för den skull förväntar mig sex. 
    Men att du försöker att inte vara sur betyder väl ändå att du förväntar dig mer än gos? Jag önskar bara att han kunde nöja sig med närhet utan penetration, åminstone 1 av 10 gånger. 
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-06-17 14:37:45 följande:
    Men att du försöker att inte vara sur betyder väl ändå att du förväntar dig mer än gos? Jag önskar bara att han kunde nöja sig med närhet utan penetration, åminstone 1 av 10 gånger. 
    När jag säger så så tvivlar han på att jag gillar sex, men jag gör det. Precis som jag gillar både pizza och hamburgare. Om jag har ätit 100 hamburgare och försöker beställa en pizza, men gång på gång får hamburgare så blir jag ju besviken. 
  • Anonym (LeRoi)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-06-17 14:37:45 följande:
    Ja, det är verkligen en rimlig begäran. Han borde skärpa sig, sex är ingen rättighet.
  • beli
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-06-17 14:41:12 följande:
    När jag säger så så tvivlar han på att jag gillar sex, men jag gör det. Precis som jag gillar både pizza och hamburgare. Om jag har ätit 100 hamburgare och försöker beställa en pizza, men gång på gång får hamburgare så blir jag ju besviken. 
    Han låter sjukt självisk. Det är hans behov som gäller, that's it. Jag skulle tipsa er om att gå i parterapi och prata om det här, faktiskt. Om du rannsakar er vardag och ert liv, är det även inom andra områden han är självisk?
Svar på tråden Sexlust/goslust