Får ångest av min dotter
Har mest läst dina svar @ts så vet inte om många andra redan skrivit det.
Men skulle säga att det är ganska typiskt att man kan bete sig väldigt olika med olika folk och att det lätt misstolkas som att det är den man beter sig illa mot är den som gör fel. Ofta är det precis tvärtom. Man blir så utmattad av att hålla ihop med alla de som man inte vågar visa "allt" för att det sedan blir ett överflöde av känslor när man är med enda personen man känner sig trygg med.
Tex jag själv har det rätt tufft med en del saker men alla ser mig som glad, positiv och energifylld. Sedan en dag på jobbet så bröt jag ihop över en småsak när jag var med en kollega som jag inte ens kände särskilt väl. Men anledningen att jag gjorde det var helt enkelt att hon hade något i sig som gjorde att jag kände mig trygg och då föll mitt "hålla ihop" bort totalt.
Och det är ju inte så att jag går runt och låtsas vara glad, positiv och energifylld. Jag är faktiskt det. Men jag har också en massa problem som tynger mig som jag omedvetet liksom stoppar undan i vardagen men som kan komma fram just om jag är med någon jag känner mig trygg med.