Velar
Är gravid i vecka 9 så det börjar verkligen bli dags att fatta ett beslut. har varit tillsammans med sambon i två år. Vi har pratat om barn och båda har varit öppna för det. dock har vår relation kantrats av meningsskiljaktigheter bla kring sambons hobbys. 2-3 veckor varje år ska han åka iväg och göra sina grejer, vilket också innefattar en del festande. Jag har ifrågasatt hur det kommer fungera när vi har ett litet barn och det verkar som att det här vill han/kan kan inte rucka på utan jag får glatt följa med eller stanna hemma med barnet. resten av somrarna kommer spenderas med hans barn sen tidigare äktenskap och i stora drag känner jag att jag anpassar mig extremt mycket redan utifrån hur hans liv ser ut/ hur han vill leva. Detta har lett till mycket tjafs och vi går i parterapi som har hjälpt lite.
det som skaver i mig är liksom att han känns så kompromisslös kring vissa bitar. Det känns som att mina känslor inte är viktiga i de sammanhang där han måste ?ge upp? eller ändra något .
jag vill verkligen ha barn. och jag älskar den här karln. Men jag blir ju oerhört osäker när senaste veckorna har kantrats av bråk ( kanske också hormoner jag vet inte)
är rädd att om jag gör en abort kommer jag ångra det och risken är att jag inte orkar fortsätta leva med den här killen efter det, det blir som ett statement kring relationen. Han är redan en fantastisk pappa men ibland jag kan känna att han är enormt egoistisk som partner.
råd och erfarenheter önskas! är det dumt att behålla när vi bråkar så mycket? Är det dumt att göra abort i min ålder när jag vill ha barn? Kan det lösa sig om båda är villiga 🙏🙏