• Anonym (123)

Nu börjar säsongen när sambon glor ögonen ur sig

Fy f-n, nu börjas det igen. 
    Är det unga tjejer i sommarkläder så vänds uppmärksamheten dit, glor, ställer sig så han få bättre utsikt, ställer sig alldeles för nära, vänder på huvudet för att följa någon med blicken. 
    Vad är det för fel på honom?

• Svar på tråden Nu börjar säsongen när sambon glor ögonen ur sig
  • Anonym (Ok)

Och vad är för fel på dig som låter honom behandla dig så respektlöst?

Lämna honom eller acceptera. 

• Anonym (H)

Respektlöst beteende. 

• Anonym (sanningen gör ont)

Diagnosen heter gubbsjuka, och debuterar ofta kring 40-50 års ålder. 
    Jag beklagar...verkligen.

• Anonym (00)

Gubbsjuk! Säg det till honom. Brukar uppstå samtidigt som testosteronnivåerna sjunker, hårfästet drar sig tillbaka, magen blir rundare och erektionen halvdan. Säg det också.

• Anonym (RT)

Eller så är det du som inbillar dig och förstorar. Jösses, låt mannen få existera. Jag kan tänka mig att han känner sig helt micromanaged med en kärring som har stora svartsjukeproblem. Snart vågar han väl inte titta någonstans alls pga rädsla att du börjar dampa och anklaga honom för oroheter. Hur vet DU att det vimlar av lättklädda unga tjejer? Jo, för att DU tittar. När man är ute så tittar man, annars kan man trilla ner i ett hål eller bli påkörd av en bil. Vad är det du är rädd för? Att han ska stöta på en ung sommarklädd tjej mitt framför dig? Är du så osäker med dåligt självförtroende att du tror att han är ihop med dig mot sin vilja, eller att är med dig tills nåt bättre kommer? 

Jösses alltså, du är verkligen inte mogen att vara i ett förhållande, du bryter ner din partner. Sluta vara hans personliga Kim Jung Un!

• Anonym (Q)
    Anonym (RT) skrev 2025-06-18 18:14:19 följande:

Eller så är det du som inbillar dig och förstorar. Jösses, låt mannen få existera. Jag kan tänka mig att han känner sig helt micromanaged med en kärring som har stora svartsjukeproblem. Snart vågar han väl inte titta någonstans alls pga rädsla att du börjar dampa och anklaga honom för oroheter. Hur vet DU att det vimlar av lättklädda unga tjejer? Jo, för att DU tittar. När man är ute så tittar man, annars kan man trilla ner i ett hål eller bli påkörd av en bil. Vad är det du är rädd för? Att han ska stöta på en ung sommarklädd tjej mitt framför dig? Är du så osäker med dåligt självförtroende att du tror att han är ihop med dig mot sin vilja, eller att är med dig tills nåt bättre kommer? 

Jösses alltså, du är verkligen inte mogen att vara i ett förhållande, du bryter ner din partner. Sluta vara hans personliga Kim Jung Un!

Är du själv en sliskgubbe?
  • Anonym (Mamman)

Jag är en kvinna strax över 30 nu och ser ut mycket yngre. Kvinnor som är äldre än mig och lite överviktiga brukar ha väldigt svårt svartsjuka så fort de ser deras män hälsar på mig.  Problemet ligger 💯 på kvinnorna s dålig självkänsla gör jag har inte märkt någon ting de beter sig konstigt. Därför börjar de hälsa på mig mindre men jag förstår de. Är de själva de är de trevliga som vanligt. Fy, vilken rädsla!!

Jag menar inte att män är inte otrogna, finns många som jag känner till men kvinnor brukar också vara svartsjuka.

• Anonym (H)
    Anonym (RT) skrev 2025-06-18 18:14:19 följande:

Tror inte dom unga kvinnorna tycker att det är trevligt att gubbar som kunde vara deras pappa glor. 
  • Tecum
    Anonym (sanningen gör ont) skrev 2025-06-18 17:55:56 följande:

Diagnosen heter gubbsjuka, och debuterar ofta kring 40-50 års ålder. 
    Jag beklagar...verkligen.

Diagnosen heter heterosexualitet och debuterar vid puberteten. Däremot uppfattas den inte av kvinnor förrän de blir 40-50, innan dess tillhör de gruppen som män tittar på och det uppskattas, även om de inte vill erkänna det. Men framåt 40 inser de plötsligt att män tittar på yngre kvinnor och inte dem. Då blir det genast gubbsjukt, äckligt och ett stort problem - för dem...Flört
  • Anonym (Veli)

Så om det kommer en välmusklad ung kille med bar överkropp så tittar inte du menar du?

Det är ett fullt naturligt beteende hos både män och kvinnor även om män kanske kan vara lite övertydliga med sin beundran.

Släpp din dåliga självkänsla, det är ändå dig han går med.

Svar på tråden Nu börjar säsongen när sambon glor ögonen ur sig