Orolig att min 4 åring har leukemi
För en sjuksköterska sa att hög feber och ont i benen kan vara just tecken på leukemi?
Låter mer som vanlig influensa.
För en sjuksköterska sa att hög feber och ont i benen kan vara just tecken på leukemi?
Så fort min dotter får paracetamol försvinner febern helt och har inte ont i benen. Jag frågade om hon haft ont i benen tidigare idag och då sa hon lite tveksamt ?ja?. Men inget vi märkt av och inget läkaren märkte av när han böjde benen på olika sätt. Så framförallt hade hon ont i benen dag 1 när febern blev hög på några minuter sen verkar det ha avtagit.
Men ja jag är rejält orolig att det kan vara det ändå eftersom dom där symtomen med ont i benen och hög feber kan tyda på det
Jag skulle nog gissa på sepsis före leukemi. Håll koll på hennes allmäntillstånd för det kan eskalera snabbt med sepsis.
Jag vet inte om någon av er andra känner igen er också, men jag får alltid ont i benen av feber! Det är oftast så jag först märker att jag har feber, börjar det göra ont i benen så tar jag fram febertermometern.
Så det behöver inte betyda något mer än så när hon klagar på ont i benen, att hon känner av febern.
Jag tycker att det är märkligt att från en minut till en annan få hög feber och kraftig benvärk utan andra symtom. Nu verkar hon ha piggnat till och febern försvunnit dag 3 men jag tycker fortsatt att något inte stämmer och är väldigt rädd att febern snart kommer tillbaka. Väldigt tufft.
Om det hade varit akut leukemi kan perioder med feber komma och gå men att man är hyfsat pigg emellanåt?
Tack det ni skriver lugnar mig ordentligt. Men att hon är så blek? Trots feberfri två dagar. Hon har varit seg hela morgonen och det känns sådär att flyga ikväll. Ingen feber dock och inte ont någonstans men absolut inte helt hundra.
Tack det ni skriver lugnar mig ordentligt. Men att hon är så blek? Trots feberfri två dagar. Hon har varit seg hela morgonen och det känns sådär att flyga ikväll. Ingen feber dock och inte ont någonstans men absolut inte helt hundra.
Hon är verkligen blek. Inga blåmärken eller så mer än några enstaka men hon ser inte frisk ut just nu. Men blekheten/hängigheten kanske kan kvarstå några dagar eftersom hon hade hög feber? Eller vad ska vi förvänta oss? Ska vi söka så dom får ta prover?